Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kaasari, taikka kaasutin, nyt myös ryyppy

Aloittaja sale111, 08.07.07 - klo:13:23

« edellinen - seuraava »

kani

#1170
GY6-motorin kaasutin: http://www.gy6-motor.de/gy6-139qma-139qmb-152qmi-157qmj/12-01-B-Membranen-Vergaser-High-Quality-19mm

"Keikhin"


Ei mikään "Ho Lee Fuk" kaasutin vaan "You Li Qi Ye"


Keikhin teksti loistaa


Näyttää pitkälti PD19J kaasarilta


Mutta on PD18J


Vetoja on kivasti, kesällä pulttasin kiinni Sym skootterin moottorin mukana tulleen kaasarin.

Tähän minkä nyt laitoin piti vain lisätä vähän tyhjäkäyntiä niin oli säädöt kohdallaan. Huomasin heti alkuun että sai tukkia jopa yli puolet imuputken aukosta että toimi kivasti +6 asteen lämmössä. Kun tukki vähemmän oli alaveto parempi ja kun tukki enemmän parani yläveto. Sopiva kompromissisäätö löytyi aika nopeasti. Kaipaisko tuo siis isompaa pääsuutinta näillä ilmoilla vai onko kyse vain siitä että tarvitsee alipainetta sopivan määrän toimiakseen.

openflow


pekpel

Näillähän pitäisi aina olla pikkasen alipainetta.
Suutinjumppa on helppoa, vaikeempaa on sovitella ilmanputsaria kanavineen.
Ainakin omasta mielestä, täähän just sitä miten on tottunu tekemään, itse laittelen pytyn kokoon suhteutetun imupuolen paikalleen ja aloitan suutinjumpan..
- Vakiolla ei kureja pois,
- 72cc se ryppyimuputki pois ilmanputsarin sisältä,
- isommalle pytylle jo kaikki imupuolen kurit veke..
Tuohon jos lisää pitempään aukipitävään nokka-akselin niin mennään jo vakiolla 72cc asetuksilla..
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

Coastside

Sattui parkkin viereen polkemaan skodeaan (merkki?) poika joka ilmeisesti oli tottunut niin tekemään puoli tuntia, luottaen taitoihinsa aina lähtiessään. Polkimen jousi oli poikki ja akseli sohlo ja putsari oli mallia "nykäise vain pois". Koitin neuvoa että ilman kuriminen voisi auttaa kun kuulemma ryyppykin oli rikki. "Kyllä tämä lähtee ..." oli kommentti. ::)
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

pekpel

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 03.10.13 - klo:00:52
Sattui parkkin viereen polkemaan skodeaan (merkki?) poika joka ilmeisesti oli tottunut niin tekemään puoli tuntia, luottaen taitoihinsa aina lähtiessään. Polkimen jousi oli poikki ja akseli sohlo ja putsari oli mallia "nykäise vain pois". Koitin neuvoa että ilman kuriminen voisi auttaa kun kuulemma ryyppykin oli rikki. "Kyllä tämä lähtee ..." oli kommentti. ::)
Samantapaisiin olen törmännyt monesti, kaverit hermostuu kun potkivat mopoa käyntiin, ja kun menee kysymään voiko auttaa, tulee yleeensä sadattelua silmille..
Eli satuit diplomaattisen mopokuskin tapaamaaan.
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

kani

Mikä mättää jos kaasua vähän avaamalla käynnistyy helpommin kylmänä??

konenikkari

Lainaus käyttäjältä: kani - 03.10.13 - klo:20:00
Mikä mättää jos kaasua vähän avaamalla käynnistyy helpommin kylmänä??

Uimurin neula vuotaa ehkä/tai, eikä alipainehana sulkeudu moottorin sammuttua.
Myös bensiininpinta asetus voi olla vähän "korkeella".
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

jouni

Tuossahan on kiihdytyspumppu kaasarissa,eli kun kaasutat ruiskaisee bensasuihkeen.Toimii kuten ryyppy.

Lainaus käyttäjältä: kani - 03.10.13 - klo:20:00
Mikä mättää jos kaasua vähän avaamalla käynnistyy helpommin kylmänä??

konenikkari

#1178
Siis mistä moottorista nyt puhutaan?
Jokin asia on taatusti pielessä jos kylmänä käynnistyy paremmin kaasua kääntämällä.
Mutta ei mittään hiton hättää, jos kapineen oikut tuntee, ja aina skotu käynnistyy tarvittaessa, ei ole syytä mihinkään asetuksiin koskea.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

kani

Kaasarikin on vaihdettu. Edelliselläkin kylmäkäynnistys oli vähän samanlaista. Täytyy kokeilla tulppaa..

kani

Ei parantunut tulpallakaan kylmäkäynnistyminen..  :(

juza

Ruisku koneella käynnistyy kivasti.

kani

Joo niinhän se olis. Kuulemma dellortokin toisi kalvoihmeen tilalla parannusta asioihin. Soviteholkin ja kaasuvaijerin säätöä vaatisi. GRRR.

Coastside

#1183
Baotiaani lopetti matkan ison mäen päälle  menettäen ensin tehon ja kakoen kuin bensa loppuisi. Odottelin sen toipumista muutaman minsan ja jatkoin matkaa kun tiesin bensaa olevan vielä. Sen tulo on vain hiipunut jostain syystä.

Tukkoisuutta löytyi suuttimista. Jotain limaista höttöä ja kammion pohjalla oli mustia rakeita. Hana toimi hyvin.

Kolmannen pysähdyksen tutkinnan tulos  oli epäily että alipaineletku litistyi kotelon ja runkoputken väliin satunnaisesti niin että tukkeutui. Se miksi satunnaisesti, en käsitä. Ehkä litistymä salli pääosan ajosta mutta kun kaasu oli auki kauemmin se esti toiminnan.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

kani

Hiipui mullakin. Eikä lähtenyt enää polkemallakaan. Purettaessa selvisi myös että imukaulan tiiviste oli ollut huonosti paikallaan. Jännä että aiemmalla kaasarilla se ei menoa juuri haitannut, tai voihan se olla että tässä uudessa kaasarissakin on jotain mätää. Oudointa oli kyllä se että skootteri on kulkenut paremmin kuin koskaan tänä kesänä sen jälkeen kun laitoin uuden kaasarin ja tukin puolet imuaukosta. Jäin vain uskomaan että se tarvitsikin sopivaa imuvastusta/alipainetta toimiakseen. No purettuani kaiken oli pakovena ihan valkoinen. Toinen teoria on että toi uus kaasari on jotenkin viallinen, ei toi gy6 motorilta tullut pyttysatsikaan ihan vakuuttanut. Sylinterikin tuntui olevan vähän soikea tai sitten mäntä :D.

VMP! enkä tarkoita varamiespalvelua. Tiivisteiden liimaaminen paikalleen taitaa kyllä olla jatkossa toimintamalli.. Melkosta shittiä tuntuu kyllä osat olevan. Aiemmat kesät ei ollut tällaisia haasteita kuin nyt.