Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kaasari, taikka kaasutin, nyt myös ryyppy

Aloittaja sale111, 08.07.07 - klo:13:23

« edellinen - seuraava »

kani

Ei tuon titanin mukana tullut kaasari oo ihan iskussa säätöjen jälkeenkään. Kylmäkäynnistys vaatii kevyen kahvan käännön että jää käymään. Ajossa pelaa kivasti mutta aina jos joitakin sekunteja jättää tyhjäkäynnille se jotenkin alkuun ryytyy. Muuten pelaa ok. Jumittaisko luisti vaan vähäsen? Auttaisko kevyt hionta? PD19 kaasari, Solifer 50R ja Titan T4 samanlainen..

latromster

Olisko liian pieni tyhjäkäyntisuutin tai siinä roskaa?

latromster

Pitäisi vähän arvuutella seosta: 90 suutin ja taiwanilainen kaasari. Vetää hyvin kaikilla kaasun asennoilla ja kierroksilla mutta pääsin tuohon tilanteeseen siten, että laskin ensin 5-portaisen neulan alas, jonka jälkeen yksi väli kerrallaan testiä kunnes keskellä toimi parhaiten ilman booausta. Toimii erittäin hyvin eli kai tuo oireilisi jotenkin, jos olisi liian laihalla?

kani

Olisko ollut neulaventtiili jumissa tai jotain kun vaihtelin siihen ensiksi ilmansuodatinbokseja ja kaasarista tulvi bensaa ulos? Laitoin toisen vastaavanlaisen ja pelitti ihan ok.

kani

Kattelin tarkemmin narakun cvk kaasuttimen korjaussarjaa ja sen sisältöä kaasaria rempatessani. Jännän näköinen neula tui mukana. Näissä kiinan kaasarin neuloissahan on selvä pykälä, ilmeisesti erottamaan tyhjäkäyntipiiri?



Mitenhän mahtais toimia tuo?? Kokeilemallahan se tietysti selviäis  ;D

-Zone-

#1160
Eipä tuossa pykälässä mitään varsinaisesti ihmeellistä ole. Siinä vain seos vetää nopeasti rikkaammalle kun taas toisessa neulassa seossuhde muuttuu lineaarisemmin. Omien tutkimusten mukaan alipainekaasareissa se luistin liike yli puolen välin ei ole aina kovinkaan elastista, vaan välillä melko nykivääkin. Ilmeisesti tuollainen nopeasti rikkaammalle vetävä neula kykenee paremmin tarjoamaan moottorille paremman seossuhteen. Polttoaineellahan kun on kuitenkin se sen oma inertia.

latromster

Mulla toimii loiva neula hyvin. Nyt on 2l/100 km reippaassa ajossa kulutus.

Sent from my B1-A71 using Tapatalk 2

latromster

Mistähän johtuu, että kylmänä käynnistettäessä saa pyörittää vähän kaasu kiinni ja sitten avata vähän & hyvin lähtee.  Kaasarissa on 38 tyhjäkäyntisuutin ja pipercross putsari. En ole tarkistanut ryypyn toimintaa mutta imuvuotoja ei ole ja toisella kaasarilla käynnistyy normaalisti ilman avausta. Skootteri on kiinan 139qmb.

InsOmnia

Tulipa tutustuttua Solifer Retron kaasariin ja siinäpä oli luistia rajoitettu kolmen sentin mittaisella ruuvilla. :o
Laite kohtuu uusi, joten kiinalaiset ovat vissiin siirtyneet takaisin, perinteisiin tehorajoittimiin? ;)

Coastside

Imuilmavuodon oireisiin kuuluu että kierroset laskevat oikukkaasti. Sen temppuja voi kokeilla löysäämällä imukurkun kiinnitystä.
Olihan ihmettely kun remontin jälkeen sattui tuo ja alipaine ei siksi avannut hanaa. Koeajolla sateessa väsyneenä aika rankkaa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Jari96

mua alko vähä ihmettämään mikä solifer xtr 07 ongelma on:
1) imukaula halkes, vaihdoin fude sportista siihen sen ja kaasarin
2) ajelin n. 30km ja skootteri alko kiertään huonosti, ajos max 6000 ja 25km/h
3) säädin venttiilit, vaihtelin kaasareja ja säädin neki, putsasin kaasarit, vaihdoon tulpan, tarkistin alipainehanan toiminnan, vaihtelin neulan asentoja, hioin suoraks kaasarin kannen ja sen vastapuolen kaasarista....
4) ilman luistia kiersi täydet (12k) mut ei pystyny ajaan, tulppaki oli sen paahdetun kahvin värine
5) en ny aiva varma oo mut tuntuu niinku alipaine ei nostais kalvoa
eli löytyyskö syytä kiertämättömyyteen? niijoo tuos cvk kaasaris oli 110 suutin jo ostettaes  ja oon vaihtanu 5.5 rullat

VariJari

Lainaus käyttäjältä: Jari96 - 02.07.13 - klo:23:04
mua alko vähä ihmettämään mikä solifer xtr 07 ongelma on:
niijoo tuos cvk kaasaris oli 110 suutin jo ostettaes  ja oon vaihtanu 5.5 rullat

Jos nyt on "normi" kinkkien alipaine kaasari niin 110 suutin ei ole oikea tuohon.. 85 kieppeillä oleva olisi hyvä lähtötilanne. Tuolla 110:llä seos on järkyttävän liian rikas ja ei varmaan kierrä kone..
Harrastelussa: bt49qt-12

Jari96

sen ny sanoo järkiki ;D mutta kuinkas se nyt vasta 4 vuoden jälkeen alkaa oireella... kiinan härvelit on aika maagisia laitteita, no 85 ja 90 suutinta ostaan, kiitän

-Zone-

Lainaus käyttäjältä: Jari96 - 03.07.13 - klo:14:44
mutta kuinkas se nyt vasta 4 vuoden jälkeen alkaa oireella...
Jospa on pistetty vanhanliiton konstilla pienentäen suutinta ? ;)
Eli pätkä hyvin ohutta kuparilankaa esim vanhan autoradan auton sähkömoottorista suuttimen tukkeeksi. Kestipä se viritys välillä vuosiakin, kunnes langanpätkä päätti poistua maisemista. Noin me joskus lapsena tehtiin pappatuntsaankin.

Jari96

(eli ei vissiin toiminu tuolla 110 suuttimella siks ku uus imukaula oli pienempi halkaisijainen). Laitoin 80 suuttimen ja nyt toimii hyvin, samalla huomasin et se pätkintä johtu osaks löysästä puolan johdosta.... kiitos kumminki infosta nii pääsee tuo xtr takasi tienpäälle :)