Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kaasari, taikka kaasutin, nyt myös ryyppy

Aloittaja sale111, 08.07.07 - klo:13:23

« edellinen - seuraava »

latromster

Saisiko kaasarin koko toiminta-alueelta seosta säädettyä helposti ilman kaasarin avaamista? Tuli mieleen todellinen flexfuel -skootteri, jolla saisi ajeltua tankin sisällöstä riippumatta. Bensasäädöillä päästään jonnekin E30-50 asti vielä jonkinlaisella toiminnalla.

InsOmnia

Lainaus käyttäjältä: latromster - 07.07.12 - klo:21:32
Saisiko kaasarin koko toiminta-alueelta seosta säädettyä helposti ilman kaasarin avaamista? Tuli mieleen todellinen flexfuel -skootteri, jolla saisi ajeltua tankin sisällöstä riippumatta. Bensasäädöillä päästään jonnekin E30-50 asti vielä jonkinlaisella toiminnalla.
Ei oikeasti mitenkään, sillä lailla että saisi maksimitehot ulos.
Tosin matalampioktaanisen bensan vaatimaa rikkaampaa seosta saa tietysti keinotekoisesti imuvastusta nostamalla muutettua, mutta tehot jää sitten puolitiehen.

Mammo

#1037
Miten säädän kaasarin kohokammion säädön joka antaa bensiiniä kiihdytyspumppuun jossa on pieni kuula ja jousi.
Pitääkö se olla kokonaan kiinni vai niin että kuula liikkuu säätöruuvin ja jousen välissä?
Kun puhdistin kaasaria niin epähuomiossa väänsin sen ruuvin auki ja en millään muista,että oliko se missä,siis oliko kokonaan kiinni vai silleen että kuula liikkui jousen ja säätöruuvin välissä.
Voisko joku kertoo tietoo asiasta jos tietää?!

-Zone-

Sinänsä ei ole väliä kun se kuula ja jousi toimii vain takaiskuventtiilinä ettei pumppu ruikkaa bensaa takaisin kohokammioon päin. Ainakin mun kaasareissa sen ruuvin saa kiertää pohjaan ja silti kuula liikkuu vielä. Helppo todeta toiminta kun laittaa irralliseen kohokammioon polttoainetta ja kokeilee käsin että kiihdytyspumppu pelaa ja ruikkaa oikeaa suuntaan.

Tän vois oikeastaan siirtää kyllä tonne Kaasari, taikka kaasutin, nyt myös ryyppy -topiciin.

-Zone-

Viri ja varaan oli näemmä tullut alipaine keihinikin myyntiin. Onkohan tossa toiminnallisesti eroa siihen sohloon CVK:hon.. http://www.virijavara.fi/kauppa/product_details.php?p=285 (edelleenkin mua vaan jaksaa kummastuttaa sitkee luistin nimittäminen kohoksi)

viisnelonen

Lainaus käyttäjältä: -Zone- - 12.07.12 - klo:10:44
Viri ja varaan oli näemmä tullut alipaine keihinikin myyntiin. Onkohan tossa toiminnallisesti eroa siihen sohloon CVK:hon.. http://www.virijavara.fi/kauppa/product_details.php?p=285 (edelleenkin mua vaan jaksaa kummastuttaa sitkee luistin nimittäminen kohoksi)

Samaa mieltä tuosta koho nimestä.. tuossa virivaran tekstissäkin puhutaan kohokammiosta ja siellähän on uimuri !!  eli koho !   Samalla kuitenkin puhuvat luistin halkaisijasta ja termillä "koho"..
Tämmöset osien nimien sotkemiset varmaan aiheuttaa sekaannusta asiaan perehtymättömille skopaajille.
Eli on uimuri (koho) ja se on uimurikammiossa(kohokammiossa) missä se liikuttaa neulaventtiilin neulaa.
Yläpuolella taas on LUISTI (ei siis luistin) ja sen alla on kiinni neula (luistinneula) ..
köh.. tää nyt vaan piti päästä sanoon.. ::) ::) mutta ei siis ollut tarkoitettu mitenkään Zonelle vaan ihan yleiseksi kiukutteluksi   >:( >:(
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

avopotta

Tervehdys

Baotian on pelannu komeesti, mutta nyt viimeaikoina alkoi tulla käynnistymisvaikeuksia kylmänä, sekä kylmällä koneella ajaessa moottori ei tahdo pysyä käynnissä (alamäessä tuntuu, kuin sammuisi välillä). Lämpöisellä motilla ei ole ollut mitään ongelmia käynnistymisen tai muunkaan suhteen. Ryyppy tuntuu pelaavan korvakuulolla normaalisti. Pari päivää sitten kone ei suostunut kuin lupaamaan tai käymään pari sekuntia. Tutkimuksissa selvisi, että jostain tuli hiukan bensaa kaasarin alle, joten päätin irrotella cvk:n ja putsailla moskat pois. Yllättäen bensa tuli kiihdytyspumpun painotapin välistä, eli sielä lienee joku kalvo sökö. En vaan ole saanut niitä pirun ruuveja auki, vielä. Mutta voisiko tästä johtua myös kylmäkäynnistysongelmat? Letkut, liitokset, luistinkalvot jne näyttää ehjiltä. Melki joka sivu ketjusta selattu ja hyviä vinkkejä on löytynyt yleisesti kaasarisulkeisista. Kiitos kaikille mukana olleille.

pekpel

Onpas nämät alipaineohjatut kaasarit niuhoja kaikenlaisille vuodoille ja tukoksille,,
Jos saisit vaikka valokuvan tai jotain tänne näytille niin vois jeesaa enemmän..
Onhan sun postauksesta jo aikaa,, mutta silti..  ;D
Tulin just netin ääreeen raskaan loman jälkeen  ::)
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

agee

Kertokaas te viisaammat:

Vaihdoin Qinqqiini Keihin kaasarin. Alipaineletku ei tykkää pysyä paikallaan, vaan hyppää aina ajon aikana helvettiin. Ajossa en ole huomannut varsinaista eroa siinä, että onko se paikallaan vai ei.
Mitä virkaa koko letkulla sitten on, ja mihin se vaikuttaa ettei se ole paikallaan? ¨
Kuva:
http://arvo.lepakkoluola.net/Xtra/Kuvia/alipaine.JPG

Se siis sijaitsee kein alakulmassa skodun päältä katsottuna vasemmassa alanurkassa.

Miten muuten sähköryypyn toiminnan voi varmistaa - lähtee nimittäin kylmänä todella heikosti käymään.
Jos ei saada miehiä rajalle paskan maahantuonnin ehkäisemiseksi, Qinqin maahantuonti jatkukoon.

pekpel

Jotenkin näyttäis olevan kaasarin kohokammion tyhjennys rööri.. Onkos tuon liitoksen toisella puolella ruuvi upotettuna ??
Ja jos se on tyhjennys niin ei siihen mitään alipaineita kytketä, vaan sopiva irtoletkun pätkä jolla voipi kaasarin tyhjentää bensasta ennen irrotusta tai talvisäilöön laittaessa ym..
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

-Zone-

Lainaus käyttäjältä: agee - 03.08.12 - klo:19:08
Miten muuten sähköryypyn toiminnan voi varmistaa - lähtee nimittäin kylmänä todella heikosti käymään.
http://www.skootterini.com/vianhaku-ja-korjaus/94-automaattiryypyssae-vikaa.html
Joo, ja kuten jo tossa tulikin, ei ole mikään alipaineliitin tuo kaasarin pohjassa oleva vaan pelkkä tyhjennysletkun liitos.

agee

Okei, se on sitten se tyhjennys.

Mitä helvettiä? :) Pitääkö mun olla joku insinööri, että mä pystyn mittaamaan toimiiko toi automaattiryyppy vai ei? Eikö sitä voi vaan kokeilla, että liikkuuko se neula ollenkaan?
No, onneks tuolla lopussa oli ihan perus ohjeet, eli heitä helvettiin ellei neula liiku.

Otin automaattiryypyn irti ja sietä siinä ihmettelin. Neula liikkuu jne..en kyllä keksinyt siihen mitään järkevää vikaa.
:D
Jos ei saada miehiä rajalle paskan maahantuonnin ehkäisemiseksi, Qinqin maahantuonti jatkukoon.

agee

Seuraava kysymys:

Mihin vaikuttaa kaasuvaijerissa olevat säädöt? Kaksi 10mm mutteria ton pidikkeen molemmin puolin.

Jos ei saada miehiä rajalle paskan maahantuonnin ehkäisemiseksi, Qinqin maahantuonti jatkukoon.

-Zone-

#1048
Lainaus käyttäjältä: agee - 04.08.12 - klo:12:32
Seuraava kysymys:
Mihin vaikuttaa kaasuvaijerissa olevat säädöt? Kaksi 10mm mutteria ton pidikkeen molemmin puolin.
Sillä säädetään vaijerin välys. Eli jos välystä on helkutisti ei kaasukapulan kääntäminen kierrä kaasuläppää juuri lainkaan. Se säädetään tietysti siis siten että kun kaasukapulasta kierrät, alkaa kaasuläppäkin kiertymään heti. Se toinen mutteri on vain säädön lukitusmutteri.

Lainaus käyttäjältä: agee - 03.08.12 - klo:19:08
lähtee nimittäin kylmänä todella heikosti käymään.
Täysin normaalia. CVK ja sen variaatiot on susia keksintöjä kaikinpuolin. Ihanteellisiin säätöihin on turha edes yrittää. Pumppaile kiihdytyspumpulla 4-5 kertaa ennen kylmän koneen käynnistystä. Itse käynnistän kylmän koneen lisäksi aina polkaisemalla. Oma lähtee siten paremmin käyntiin. Starttimoottori ei yleensä jaksa kylmää konetta pyörittää riittävän rivakasti. (Nippanappa riiittävä sen tehokin näissä ylipäätään)

agee

Tämä selviö. No, se taitaakin olla ainoa joka toimii kuten kuuluu.

Alipaineletkullekin löysin paikan ilmanputsarin letkun kyljestä, ettei sitä bensan tyhjennysreikään tarvitse työntää.  ::)
Jos ei saada miehiä rajalle paskan maahantuonnin ehkäisemiseksi, Qinqin maahantuonti jatkukoon.