Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kaasari, taikka kaasutin, nyt myös ryyppy

Aloittaja sale111, 08.07.07 - klo:13:23

« edellinen - seuraava »

PappaSkootteri

kyllä se mainitsemasi 25€ sisältää alvin... en ainakaan löytänyt mainintaa että ei sisältäisi...
Dacia Duster 4WD 1,5D
Harley-Davidson Dyna
Vespa LX 50 2T
Vespa PX 150
Vespa Sprint
Piaggio Fly 50 4T
Peugeot Elystar 50 2T

viisnelonen

Lainaus käyttäjältä: Peros - 14.12.11 - klo:20:18
löysin jo yhden paikan mistä löytyisi mutta hinta (25e) olikin ilman alveja ja näköjään postittavat vain postiennakolla. eli tulisi maksamaan melkein 40e.  huhhuh!

http://www.jm-racing.fi/product_details.php?p=679

minun kaasarissani ei lue merkkiä ollenkaan. mutta tuossa linkissä on pari merkkiä minkä alta löytyy samaa kaasutinta.

http://www.bikenet.se/produktinfo.asp?id=580&katid=15
Onko sama kaasutin ?? Hinta sisältää alv:in. Lähettävät suomeen vain etukäteismaksulla ts mailin mukana tulee lasku ja kun maksu perillä lähtee tavara liikkeelle.
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

Coastside

Kaasarin merkki on monesti sen vaijerin raudan alla.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Peros

#948
eiku katsoin väärin. kyllä se alvin sisältää mutta tulee postiennakkokuluja 13,60e lisää. eli 38,60e yhdestä kohosta tulisi maksua. kolmekymppiä lisää niin saa dellorton kaasarin...

kyllähän tuo samalta kaasarilta vaikuttaisi kuin tuossa viisnelosen laittamassa linkissä. ei vain taivu ruotsi kovin hyvin...

InsOmnia

Lainaus käyttäjältä: Peros - 15.12.11 - klo:00:56


kyllähän tuo samalta kaasarilta vaikuttaisi kuin tuossa viisnelosen laittamassa linkissä. ei vain taivu ruotsi kovin hyvin...
Siinä myyvät koko kaasaria hintaan 25€ sisältäen alvin.
Jos kielimuuri tulee pahasti eteen, niin voin kyllä sen suhteen apuja antaa.

Peros

mitä muuten tulisi postikulut maksamaan sieltä?

InsOmnia

Lainaus käyttäjältä: Peros - 15.12.11 - klo:01:09
mitä muuten tulisi postikulut maksamaan sieltä?
Heidän hinnaston mukaan kilon paketille tulisi 10€ mutta siellä ei missään mainita tarkemmin ulkomaan postikuluja.

viisnelonen

Pari vuotta sitten tilasin bikenetistä kaksi kertaa ja muistaakseni rahti oli sama kuin ruotsiin. Tilaaminen on helppoa, tavarat koriin ja kassalle jonka jälkeen on se asiakastietosivun täyttö mikä kyllä vaatii hiukan tarkkuutta ja ruåttin taitoo.. Jos joutuu reklamoimaan niin se käy englanniksikin.   
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

Coastside

NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari

Erityistä huomiota kehoitan kiinnittämään kuvan kohtaan 7.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

konenikkari

Todella hieno kuvaus, löytyiskö myös kuvaa, ryyppypiirin toiminnasta.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

-Zone-

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 24.12.11 - klo:13:02
Todella hieno kuvaus, löytyiskö myös kuvaa, ryyppypiirin toiminnasta.
Ryyppypiiri on kuin pieni kaasutin. Normaalin kaasuttimen porauksen rinnalla kulkee ryypyn poraus ja ryypyn luistia ohjataan sähköllä automaattiryypyssä. Kuten varsinaisessa kaasuttimessakin polttoaine tulee pääsuuttimelta, tulee ryyppypiirissä polttoaine ryyppysuuttimelta. Käsikäyttöisessä ryypyssä ei tarvita luistissa neulaa, mutta automaattiryypyissä tavallisimmin pieni neulakin on, sillä ryyppy kytkeytyy vaiheittain pois päältä ja seossuhde pysyy poiskytkeytymisvaiheen aikana paremmin sopivana.

Coastside

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 24.12.11 - klo:13:02
Todella hieno kuvaus, löytyiskö myös kuvaa, ryyppypiirin toiminnasta.
http://www.chinesescooterreference.com/manuals_charts.htm
Tuolla on rakennekuva siitä. Nuo manuaalit on samanlaisia, pienin eroin ja latautuva hitaasti.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari

Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

juuzzo

Kirjoitan vielä tähän ketjuun kun juttu vaikuttaa kuitenkin aika Jincheng spesifiseltä. Tuolla kaasariketjussa on paljon hyvää infoa, mutta tietyn asian hakeminen on noilla kirjoittelumäärillä jo hankalaa.

No niin...Hartettiin saatin edes vähän eloa. Välillä tuntui jo ihan "normiskobalta".

Luisti tosiaan ei noussut ylös asti kuten epäilinkin. Miksi, sekin jäi hämäräksi, jousen jumitus, vuoto, tukos.... Jotain joka korjautui kun purin kasasin luisti / kalvo pakettia ja käyttelin jousella ja ilman, kuristuksella ja ilman.

No tasaisesti ei kulje, mutta täysikaasulla pelaa kun ilmanputsarissa on tuloputkessa 12 mm reiällä varustettu muovikorkki kurina. Putsarin orkkiskurit on pois.
Kokonaan ilman kuria on kierrokset ja veto hakusessa. Jossain puolikaasulla vetää välillä ihan hyvin, mutta kiihdyttäminen on sellaista epämääräistä hakemista eikä tasaista vetoa tule.
Suutin on siis 80 ja orkkis oli 62.

Tyhjäkäynti soutaa hurjasti kuten uutenakin, mutta nyt myös "samuu valoihin" jollei aktiivisesti pidä kierroksia yllä (kurilla ja ilman).

Seos on yleensä väärin ja ilmeisesti luisti liikkuu itsekseen oletan.

Ja sitten päätelmiä.....laihallahan tuo on ja etenkin pienellä / vajaakaasulla. Pullonkorkkikurin kanssa kun pelaa täyskaasulla, muttei ilman, niin suutin on yhä liian pieni. Pöydällä on 90:nen kunhan ehdin kokeilla.

Luisti (halk. 20 mm) takertaa....Toleranssit on hyvät ja se liiku kaasarissa hienosti. Vieteri on pitkä (vapaa 120 mm) ja se painetaan ihan kasaan (ehkä 40 mm). Jäykältä myös tuntuu...mutu.
Voisiko olla, että vieterin lanka takertelee luistin yläreunaan / seinämin. Joku jumitti luistin kuten yllä kerroin. En vielä varaosan puuttuessa lyhentänyt vieteriä, mutta kolmasosan aion siitä  pois ottaa - ja siten puolet jos parani.

Nouseeko luisti sitten ihan ylös...kun ei kaasari ollut irti en sitä saanut tarkalleen mitattua....ei siinä monen millin virhettä ole, mutta pari milliä lisää nousua saisi hiomalla kalvon "kumisesta topparista" pois. Pitää varmistaa kun kaasari on pöydällä.

Sitten pitää saada kaasari tomimaan kiihdyttäessä sekä vajaakaasulla. Kun herää todella huonosti tyhjäkäynniltä lyhentäisin neulaa 1 mm kerrallaan (aika paljon ;-) ).
Myös tyhjäkäyntisuutinta pitäisi ilmeisesti suurentaa....on vaan sellainen suutinputki, jota ei taida minun työkaluilla mahtua avartamaan.

Neulaa varmaankin pitäisi ohentaa, mutta siinä mennään jo vaativampaan säätämiseen, ehkä kesällä.

Ja seuraavalta Kiinankeikalta pitää tuoda säkillinen varaosia. Viimeksi kun ostin 16 mm perinteisen kaasarin se maksoi 8 euroa ja tällainen kalvokäyttöinen olisi ollut 13 e tietenkin täydellisenä  ;)

Tässä teorioita......käykö järkeen ?