Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kaasari, taikka kaasutin, nyt myös ryyppy

Aloittaja sale111, 08.07.07 - klo:13:23

« edellinen - seuraava »

ckolli

Taitais kohta alkaa kuuluu johonki toiseen topicciin, useampaankin.

Aamulla ei käynnistyny eikä luvannu. Kipinä tuli lahjakkaasti. Automaattiryyppy irti ja aseöljyä hieman "luistiin". Käynnisty lopulta. noin 15 min tyhjäkäyntiä ja lyhyttä ajoa. Booas koko ajan ja lopulta sammui eikä lähtenyt käyntiin. Odottelun jälkeen lupaili taas.
Kipunaa löi edelleen.

Otin irti puolan ja CDI-boxin ja alan testailee niitä vaihtamalla. CDI sijaitsee Milanissa akkukotelon vieressä. CDI on 6 napainen yhdellä liittimellä. Merkinnät: Shensu C.S.C.D.I  MZ50DA-1.

Otin kaasarin irrotuksesta (pykimää imukaulassa) ja purkamisesta myös pari kuvaa.

Eiku osia vaihtamaa Zonerin kanssa yksitellen. Epäilen kuitenkin vian liittyvän jotenkin bensansaantiin ja lähinnä automaattiryyppyyn =>
2 kpl 50cc skodua. Baotian Milan Sport -07, Zoner -08- 2kpl 110cc Crossia...

Samppa

Jos sitä PA-puolta epäilet, niin lukaise alla oleva ketju lävitse ja tee siinä mainitut korjaustsekkaukset.

http://www.skootterini.com/foorumi/index.php?topic=2640.0
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

jalat

ckolli. Vaihda sit samantien toi imukaula uuteen. Näyttää jo siltä että jos ei vielä, niin kohta oireilee. Uus tais maksaa joku 10e stormilla. Joten syyttä suotta sitä itseään taas pian sen takia kiusaamaan. Samantien vaihtoon vaan.
tuumaustauko.blogspot.com
Aprilia Atlantic 500 vm.2002

Samppa

Jep. Tuo näyttää jo siltä, että vetää ilmaa välistä kuin seula.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

ckolli

Lainaus käyttäjältä: Samppa - 06.04.11 - klo:13:24
Jos sitä PA-puolta epäilet, niin lukaise alla oleva ketju lävitse ja tee siinä mainitut korjaustsekkaukset.

http://www.skootterini.com/foorumi/index.php?topic=2640.0

Juu olen lukenut useaan otteeseen tuon ketjun. Samat on oireet.

Kävin tiirailemassa Zonerista testiosia. CDI eli Sytkäboxi ei käy liittimien osalta (Zonerissa 2 liitintä), mutta puola kävi. Vaikeahko käynnistys => 15 min tyhjäkäyntiä => lyhyitä testilenkkejä ja toimi. Automaattiryyppy toimii jotenkuten, mutta huonosti. Tiputtaa kyllä kierrokset hetken kuluttua.
Testaamaan uudelleen Milanin omalla puolalla kunhan sade loppuu =>
2 kpl 50cc skodua. Baotian Milan Sport -07, Zoner -08- 2kpl 110cc Crossia...

Timo


ckolli

Jalat ja Samppa. Imukaula menee vaihtoon ilman muuta.

Testausta: Milanin CDI ja Zonerin puola. Kaasun litkutusta noin 10 kertaa ja starttaus, lupas. Sama toistaen useaan otteeseen ja lähti vaivalloisesti käyntiin ja jopa automaattiryyppy tuli mukaan ja tiputti kierroksetkin ajallaan => tyhjäkäyntiä taas ja lyhyitä vetoja lähistöllä. Booaus alko taas ja sammu pihaan.
Puolassa ei ole vika eikä tulpassa tai tulpanjohdossa. CDI-boxi on enää vaihtamatta, mutta en usko siinä vikaa olevan sillä crossipärristä kun boxit hajos niin oli täysin mykkiä myllyt ja boxista kuului pientä helinää ravistaessa.
Kaasarin luistin kalvonkin tarkastin vielä uudestaan.

Timo, tuo testi täytyy vielä tehdä. Alipaineletkusta olen imassut ja kakkuu tuli, mut tuo kertoo todellisuuden siitä että syntyykö imua.

Kerään koko stoorin nippuun ja alotan PA-puolelta uudestaan.
Hmm mitenhän tuo anturi joka antaa sytkäsignaalin eli se ilmarako. Pitää kahella huomenna.
2 kpl 50cc skodua. Baotian Milan Sport -07, Zoner -08- 2kpl 110cc Crossia...

huoltomies

Neula irronnut siitä alipaine luistimesta!

ckolli

2 kpl 50cc skodua. Baotian Milan Sport -07, Zoner -08- 2kpl 110cc Crossia...

ckolli

#744
Yhteenveto Baotian Milan ongelmista.
Muokkaan tätä viestiä eli lisään tähän tehdyt toimenpiteet kunnes ratkaisu löytyy. Tämä siksi ettei viestiketju kasva ja rönsyile. Ehdotuksia otetaan erittäin mielellään vastaan. Päät yhdessä ongelmat tuppaavat yleensä ratkeamaan.

04.04.2011

No jopas jotakin.
Nyt se itelle sattui, eli kas kun skodu sammu kesken ajon. Työntämällä kotiin jeee.

Luin tuolta tietopankista kyllä hyviä neuvoja, mut ei natsannu vielä.

Kyseessä siis Baotian Milan sport vm -07, ajettu 3019km
Aiemmin syksyllä huollettu mm:
- Täysin vakio, paitsi varin rullat ed omistaja vaihtanu kevyempiin
- Öljyt vaihdettu
- Tulppa, tulpanhattu ja tulpanjohto vaihdettu (oli käyntiongelmia jotka poistuivat)
- Ilmanputsari pesty, kuivattu ja öljytty.
- Peräöljyt vaihdettu
- 1 bensaletku uusittu (pykimää)
- Bensasuodatin uusi
- 98 bensa käytössä
- Bensatankki on täysi
- Talven seisoi kylmässä hallissa. Startattu ja käytetty tyhjäkäyntiä viikon välein.

Kevätkauden alkaessa ajettu jo noin 300km ongelmitta.

Ongelma:
Parina päivänä ilmennyt seuraavaa: Täyskaasulla ajaessa kun höllää kaasua ja uudestaan kun vääntää kahvaa niin booaa ja sit lähtee vetää.
Tänään olin ajanut noin 30km ja teki samaa ja sit sammu. Kaasukaffaa kun lipsuttelee ja starttaa sit niin antaa ymmärtää, mut ei ymmärrä antaa, eli lupaa ja käy hetken ja sammuu.
Epäilin ensin alipainehanaa. Letkut irti ja imasin ns alipaineletkusta ja kakkuu tuli toisesta letkusta eli se fidun härpätin alipainehana on kondiksessa.
Liekki syttyy eli Kipinä tulee kyllä.

Aamulla uudet kujeet. Ensin starttaus kylmänä, sit kipunan testausta, mahdollinen puolan vaihto Zonerista, tulpan vaihto => kaasarin irrotus ja putsaus...
-------------------------------------------------
05.04.2011

Doih se on done.

Kaasari irti ja atomeiksi. Alipainehanan imuletkusta sentti katkasten. Paineilmalla kaikki puhtaaksi ja kasaus. Parikymmentä polkasua (vaikea käynnistyvyys) ja taas lulla laulaa.

Mitään varsinaista näkyvää paskaa ja roskia ei ollut paitsi pääsuuttimessa, tyhjäkäyntisuuttimessa, kiihdytyspumpun suuttimessa, bensan tuloputkessa, tyhjennysputki tukossa, ilmanputsarin imuputki ja kotelo paskanen... eli ei pahempaa  :D. Kokonaisuudessaan niin päältä kuin sisältä kaasari puhdas.

Suuttimien koot (mitkä näin) oli H 79 ja H 34

Edit: Liian aikaista iloittelua. Kävi upeesti ja lyhyessä testiajossa toimi. Pidempi veto ja oireet alko. CDI boxin kimppuun sit.
----------------------------------------------------
05.04.2011

Taitais kohta alkaa kuuluu johonki toiseen topicciin, useampaankin.

Aamulla ei käynnistyny eikä luvannu. Kipinä tuli lahjakkaasti. Automaattiryyppy irti ja aseöljyä hieman "luistiin". Käynnisty lopulta (vaikeasti). noin 15 min tyhjäkäyntiä ja lyhyttä ajoa. Booas koko ajan ja lopulta sammui eikä lähtenyt käyntiin. Odottelun jälkeen lupaili taas.
Kipunaa löi edelleen.

Otin irti puolan ja CDI-boxin ja alan testailee niitä vaihtamalla. CDI sijaitsee Baotian Milanissa akkukotelossa akun vieressä, Zonerissa sama paikka. CDI on 6 napainen yhdellä liittimellä. Merkinnät: Shensu C.S.C.D.I  MZ50DA-1. Puola sijaitsee molemmissa satulakotelon alla oikealla puolella putken kiinnitysraudassa.

Otin kaasarin irrotuksesta kuvan (pykimää imukaulassa) ja purkamisesta myös pari kuvaa.

Eiku osia vaihtamaa Zonerin kanssa yksitellen. Epäilen kuitenkin vian liittyvän jotenkin bensansaantiin ja lähinnä automaattiryyppyyn =>
--------------------------------------------------
06.04.2011

Kävin tiirailemassa Zonerista testiosia. CDI eli Sytkäboxi ei käy liittimien osalta (Zonerissa 2 liitintä), mutta puola kävi, vaihdoin sen. Vaikeahko käynnistys => 15 min tyhjäkäyntiä => lyhyitä testilenkkejä ja toimi. Automaattiryyppy toimii jotenkuten (lähtee hitaasti päälle), mutta huonosti. Tiputtaa kyllä kierrokset hetken kuluttua.
Testaamaan uudelleen Milanin omalla puolalla kunhan sade loppuu =>
---------------------------------------
06.04.2011

Jalat ja Samppa. Imukaula menee vaihtoon ilman muuta.

Testausta: Milanin CDI ja Zonerin puola. Kaasun litkutusta noin 10 kertaa ja starttaus, lupas. Sama toistaen useaan otteeseen ja lähti vaivalloisesti käyntiin ja jopa automaattiryyppy tuli hitaasti mukaan ja tiputti kierroksetkin ajallaan => tyhjäkäyntiä taas ja lyhyitä vetoja lähistöllä. Booaus alko taas ja sammu pihaan.
Puolassa ei ole vika eikä tulpassa tai tulpanjohdossa. CDI-boxi on enää vaihtamatta, mutta en usko siinä vikaa olevan sillä crossipärristä kun boxit hajos niin oli täysin mykkiä myllyt ja boxista kuului pientä helinää ravistaessa. Hajosivat kun montulla saivat vettä ajossa = huono sijainti.

Kaasarin luistin kalvonkin tarkastin vielä uudestaan.

Timo, tuo testi täytyy vielä tehdä. Alipaineletkusta olen imassut ja kakkuu tuli, mut tuo koneella käyttäminen kertoo todellisuuden siitä että syntyykö imua.

Kerään koko stoorin nippuun ja alotan PA-puolelta uudestaan.
Hmm mitenhän tuo anturi joka antaa sytkäsignaalin eli se ilmarako. Pitää kahella huomenna.
---------------------------------------------------
07.04.2011

Hyviä asiantuntevia vastauksia ja neuvoja olen saanut. En laittanut niitä tähän stooriin koska varsinaista ratkaisua haetaan ja se kun on löytynyt niin julkaistaa.

Tänään edessä:
- Timon laittaman linkin mukainen testi bensantulosta.
- Kaasarin imukaulan irroitus ja vaihto Zonerin imukaulaan (ehjempi).

Ja siitä sit edeten hallitsemattomassa hillittömyyden tilassa natsa huulessa arvuutellen seuraavaa toimenpidettä =>
---------------
Edit:07.04.2011

Bensantulo testattu bensaletku ja tulpanhattu irrottamalla ja alipaineletku kiinni  startaten, bensaa lirus. Tulpanhattu kiinni bensaletku edelleen irti startaten, kas kummaa käynnisty ja bensaa tuli isommin. Eli siltä osin toimii.
Imukaulan kimppuun irrottaen ja vaihtaen toiseen =>


Edit 2:
Imukaula irroitettu. Pientä pykimää ulkopinnassa, ei läpi asti halkeamia. Vaihto Zonerin imukaulaan, ei toimi, ei imua. Vaihto takas omaan. Ei imua?? Tulihan sitä kakkua aamulla ja lähti käyntiin. Imeskelyä imuletkusta ja kaasari täytty. Kauheella pumppauksella lähti käymään ja kävi noin 15 min kunnes sammui.
Joka vaiheessa kipinän testausta ja oli vahva kipinä.

Seuraavaksi tänään tai huomenissa venttiilien säätöä (ei imua = venttiili kantaa) kuten Partanen toisessa topicissa ehdotti ja sit CDI:n kimppuun jos jostain sais sellaisen lainaan.
2 kpl 50cc skodua. Baotian Milan Sport -07, Zoner -08- 2kpl 110cc Crossia...

tommi

Lainaus käyttäjältä: huoltomies - 07.04.11 - klo:05:57
Neula irronnut siitä alipaine luistimesta!

Ainakin tossa kuvassa se on paikallaan -->

https://picasaweb.google.com/ollivaan/Skodut#5592400490611687666

Vai tarkoititko että neula olisi irti luistimen sisältä, eli huilisi vapaasti luistin mukana?

ckolli

Oli pakko mennä vielä sateessa ottaa kaasarin luisti irti. Luistin neula on orkkisasennossa eli lukitusprikka toiseksi alimmassa urassa.
2 kpl 50cc skodua. Baotian Milan Sport -07, Zoner -08- 2kpl 110cc Crossia...

Plom

CDI-boksia veikkaan itse, se vaihtelee kahta sytytyskäyrää, tyhjäkäynnille omansa ja ajolle omansa. Jos vikaa, niin tyhjäkäynti hiipuu ajaessa kun rullailee. 2007 tuli se elektroninen ajonesto.

huoltomies

Mulla yksi kerta vanhassa baotianissa teki tota samaa kun luistimen neula oli katkennut ja ei noussut siten luistimen mukana ylös.

ckolli

Täydentelin tuota yhteenvetoa. Alkaa menee nyt venttiilien säädön puolelle, tai Plomin mainitsemaan CDI boxiin, tosin CDI ei auheuta imun katoamista.
2 kpl 50cc skodua. Baotian Milan Sport -07, Zoner -08- 2kpl 110cc Crossia...