Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kaasari, taikka kaasutin, nyt myös ryyppy

Aloittaja sale111, 08.07.07 - klo:13:23

« edellinen - seuraava »

pekpel

Tosta kaasarin vaihdosta löytyy se ratkaisu ihme nesteenalkomahoolibensan käyttöön kiina 4-t skopissa.
Suurin ongelmahan on ollut se että kalvosta tulee käytetyn kortsun kaltainen limainen liisterilevy, joka ei toimi kuten kaasuttimen suunnitelijat ovat
pienillä harmailla aivosoluilla miettineet.
Letkut on helppo vaihtaa, jos sulaa, toisilla sulaa toisilla ei.
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

huoltomies

On siitä ollut muutakin hyötyä,kokeile niin et varmasti vaihda takaisin  8)

juza

Osaako joku sanoa mikä on neliventtiilisen 139QMA-A moottorin CKV kaasarilla olevan Soliferin kaasuttimen vakio suuttimen koko, ja onko kierre 4 vai 5mm? Onko kaasuttimella joku tarkempi tyyppi?

evottaja7

4mm kierteellä ovat.


Mikähän mahtas olla skootterissa oikeen kun sammuu tyhjäkäynnillä (ja tämä ei johdu tyhjäkäynnin olosta liian pienellä sillä se tekee samaa myös 4000rpm "tyhjäkäynnillä")? Kaasari on putsattu eikä mitään auttanut. Ja sitten kun on sammunut tyhjäkäynniltä niin sen jälkeen käynnistys on vaikeampaa.

Sammuu siis niin että aluksi 4000rpm, sitten laskee johonkin 3000, sitten 2000 rpm ja sitten vaan niin kauan että  sammuu. Kestää ehkä max. 15 sekuntia. Ja tämän jälkeen siis käynnistäminen on vaikeampaa, pitää startillakin sahata pari kymmentä sekuntia.

Timo

#724
Oisikohan imuvuoto?

EDIT: Saattaisi olla CDI-boksikin finaalissa.

ihmehiippari

#725
Lainaus käyttäjältä: yamaha - 29.03.11 - klo:16:45
ok. mut lorttoakin on mallia jossa on uros pää, joka menee siihen kumiin, jos on samaa kokoa ja riippu kait mutkastakin!vaijeriakin joutuu kait kyl muokkaamaan.

Minulla on urospuolinen lortto (:D) kiinanskobassa. Siinä dellortossa on lyhempi se osa joka menee imukaulan sisään, joten se on himpulan vaikea saada tiiviiksi. Minulla nyttenkin suhina kuuluu (ainakin) tyhjäkäynnillä imukaulan ja kaasarin välistä. Pitäisi laittaa toinen klemmari ja hieroa ne pykälät helvettiin. Nyt kaasari jää pystyyn niiden kahden pykälän väliin.
Mutta kyllä tuo delari on _paljon_ parempi kuin vakio kalvoruoska.

Onkohan mulla liian iso suutin, kun työntää mustaa putkestä kaasulla?

E: tuossa kuva miten lyhyt se imukaulan sisään menevä osa on http://treats-of-the-loin.com/images/dellorto-PHBG-15-19-BS-peugeot-103-malossi.jpg

evottaja7

Ei ollutkaan mulla vikana imuvuotoa vaan venttiilin säädöt oli hakusessa. Imuventtiili kantoi jo kylmänä ja pakoventtiilissäkään ei ollut välystä juuri ollenkaan. Mutta rupesi toimimaan kun pistin kireän 0,10 mm imuun ja löysän 0,10mm pakoon.

huoltomies

Lainaus käyttäjältä: ihmehiippari - 03.04.11 - klo:20:19
Lainaus käyttäjältä: yamaha - 29.03.11 - klo:16:45
ok. mut lorttoakin on mallia jossa on uros pää, joka menee siihen kumiin, jos on samaa kokoa ja riippu kait mutkastakin!vaijeriakin joutuu kait kyl muokkaamaan.

Minulla on urospuolinen lortto (:D) kiinanskobassa. Siinä dellortossa on lyhempi se osa joka menee imukaulan sisään, joten se on himpulan vaikea saada tiiviiksi. Minulla nyttenkin suhina kuuluu (ainakin) tyhjäkäynnillä imukaulan ja kaasarin välistä. Pitäisi laittaa toinen klemmari ja hieroa ne pykälät helvettiin. Nyt kaasari jää pystyyn niiden kahden pykälän väliin.
Mutta kyllä tuo delari on _paljon_ parempi kuin vakio kalvoruoska.

Onkohan mulla liian iso suutin, kun työntää mustaa putkestä kaasulla?

johtuu varmaankin vuodosta? moniko millinen kaasari mulla se 16mm ja suutin 82

E: tuossa kuva miten lyhyt se imukaulan sisään menevä osa on http://treats-of-the-loin.com/images/dellorto-PHBG-15-19-BS-peugeot-103-malossi.jpg

ihmehiippari

Joo, vaijerista pitää napsasta pois kaikki kiristys systeemit ja jättää vain kuorenpää ja vaijerin pää. Nyt kun vaijerissa ei enää ole niitä nappuloita niin voi käyttää polkupyörän vaijeria, jos entinen hajoaa.
T. Itsekin käyttää polkypyörän vaijeria.

Samppa

Jos uusitte vaijereita suoraan irto-osista, niin käyttäkää ainoastaan juotosvaijerinippoja. Ruuvattavat ovat epäluotettavia.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Timo

Onko se musta katku esim kosteaa? Katoaako öljyraja mittatikusta?

Mulla tuli nimittäin mustaa aina kiertäessä kun venttiilivarren suojakumit olivat entiset,ja söi öljyä.Nyt ei enää tule ollenkaan mustaa kun ne vaihdoin.

ckolli

No jopas jotakin.
Nyt se itelle sattui, eli kas kun skodu sammu kesken ajon. Työntämällä kotiin jeee.

Luin tuolta tietopankista kyllä hyviä neuvoja, mut ei natsannu vielä.

Kyseessä siis Baotian Milan sport vm -07, ajettu 3019km
Aiemmin syksyllä huollettu mm:
- Öljyt vaihdettu
- Tulppa, tulpanhattu ja tulpanjohto vaihdettu (oli käyntiongelmia jotka poistuivat)
- Ilmanputsari pesty, kuivattu ja öljytty.
- Peräöljyt vaihdettu
- 1 bensaletku uusittu (pykimää)
- Bensasuodatin uusi
- 98 bensa käytössä
- Bensatankki on täysi

Ongelma:
Parina päivänä ilmennyt seuraavaa: Täyskaasulla ajaessa kun höllää kaasua ja uudestaan kun vääntää niin booaa ja sit lähtee vetää.
Tänään olin ajanut noin 30km ja teki samaa ja sit sammu. Kaasukaffaa kun kääntelee ja starttaa sit niin antaa ymmärtää, mut ei ymmärrä antaa, eli lupaa ja käy hetken ja sammuu.
Epäilin ensin alipainehanaa. Letkut irti ja imasin ns alipaineletkusta ja kakkuu tuli toisesta letkusta eli se fidun härpätin alipainehana on kondiksessa.
Liekki syttyy eli Kipinä tulee kyllä.

Aamulla uudet kujeet. Ensin starttaus kylmänä, sit kipunan testausta, mahdollinen puolan vaihto Zonerista, tulpan vaihto => kaasarin irrotus ja putsaus...

Jos tulee jotain valaisevaa mieleen niin kertokaa ihmeessä.
2 kpl 50cc skodua. Baotian Milan Sport -07, Zoner -08- 2kpl 110cc Crossia...

jalat

Avaappa kaasari kokonaan ja puhaltele puhtaaksi. Saattaa olla vaan jotain kikkaretta mennyt tukkimaan suuttimet. Ja kannattaa hankkia vara cdi-boxi hyllyyn, millä voi karsia viallisen cdi-boxin ongelman. Itsellä oli yksi viallinen cdi-boxi. Starttasi hienosti, mutta kulku oli pätkivää ja ei kulkenut edes ihan neljääkymppiä.
tuumaustauko.blogspot.com
Aprilia Atlantic 500 vm.2002

ckolli

#733
Juu täytyypä aamulla ensitöikseen nostaa kaasari pöydälle, sillä sen putsaus ois kuitenkin edessä. CDI-boksin lainaan Zonerista (jos käy) testausta varten.

EDIT:

Doih se on done.

Kaasari irti ja atomeiksi. Alipainehanan imuletkusta sentti katkasten. Paineilmalla puhtaaksi ja kasaus. Parikymmentä polkasua ja taas lulla laulaa.

Mitään varsinaista näkyvää paskaa ja roskia ei ollut paitsi pääsuuttimessa, tyhjäkäyntisuuttimessa, kiihdytyspumpun suuttimessa, bensan tuloputkessa, tyhjennysputki tukossa, ilmanputsarin imuputki ja kotelo paskanen... eli ei pahempaa  :D

Suuttimien koot (mitkä näin) oli H 79 ja H34

Edit: Liian aikaista iloittelua. Kävi upeesti ja lyhyessä testiajossa toimi. Pidempi veto ja oireet alko. CDI boxin kimppuun sit.
2 kpl 50cc skodua. Baotian Milan Sport -07, Zoner -08- 2kpl 110cc Crossia...

Coastside

#734
Oli skode uusi tai vanha kannattaa vaihtaa bensa ja alipaineletut. Metri takuuhyvää letkua ei kustanna kuin 5 - 7 ekee metri ja asia siltä osin ei tuo ongelmia, eikä varsinkaan uhkaa että valuu maahan.
Esim TYGON F-4040-A (merkitty letkuun) http://www.labsafety.com/Tygon-Formulation-F-4040-A-Fuel-and-Lubricant-Tubing_24552454/
Kiinalaisen liittimet on 5 mm.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04