Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kaasari, taikka kaasutin, nyt myös ryyppy

Aloittaja sale111, 08.07.07 - klo:13:23

« edellinen - seuraava »

mikamars

Totta kyllä, en vaan Oulusta paikan päältä löytänyt nopeasti kohtuuhinnalla tai muutenkaan en löytänyt koko osaa, mutta pitää tilailla netistä muutenkin.

Kenzy

#481
Lainaus käyttäjältä: haisevahillo - 26.04.10 - klo:20:35
ei ole konkari kiihdytys pumpun kalvo

Kyllä se kaasunsäätövivuston/vaijerin alapuolella oleva kalvo luistineen on kiihdytyspumpun kalvo. Mikäli tarkoitit kaasarin yläosassa olevaa isompaa kalvo- ja neula-asetelmaa, puhutaan CVK-kalvosta ja luistista, jonka osat löytyy taas tästä: http://www.virijavara.fi/shop/?31,kalvo-pyorealla-koholla & http://www.virijavara.fi/shop/?48,kaasuttimen-neula
Baotian BT49QT-12 vm. '07

Samppa

#482
Lainaus käyttäjältä: mikamars - 27.04.10 - klo:08:31
Kokeneemmille kysymys: Vaihdoin kaasuvaijerin ihan omatoimisesti..
Usein siellä kuoren ja vaijerin välissä on myös sitä ruostetta ja muuta skeidaa, joka tukkii ja tökkii. Siinä muovikuoren allahan on sellainen kiedottu metallikuori, joka vääntyy, taittuu, menettää muotoaan ja saa vaijerin rispaantumaan. Tietysti mitään hirveän jyrkkiä mutkiakaan ei olisi hyvä tehdä. Niitä vaijereita ei kannata uusia "itse vaijerina" kuin jossakin museovehkeissä, missä alkuperäisiä vaijereita kuorineen (ml. oikeanvärisiä) ei saa. Muutenhan ovat niin halpoja että aina koko vaijerihässäkkä vaihtoon. Voihan se olla, että olet saanut rasvaamisella juurikin tuon skeidaan liikkeeseen, joka sitten tukkii ja tökkii. Jos se ulkokuori on ehjä, niin liikaa sitä ei voi rasvata ainakaan millään juoksevalla. Nuo itse vaijeritkin ovat hieman erilaisia. Ne säikeet on näet kiedottu toisissa erilaisilla tiheyksillä ja paksuuksilla (jos lyöt sinne vanhaan kuoreen vaikkapa biltemavaijeria).
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

mikamars

Joo, on kyllä suunnitelmana ostaa uus. Tuo olikin tarkoitus olla väliaikaispatentti ettei mopon tartte kuitenkaan tallissa seisoa. Sai sen ihan ok toimintaan noinkin, mutta tosiaan liike tökkii hieman välillä. Varmaan jotain skeidaa sinne on menny väliin. Laakerirasvaa laitoin koko matkalle (sormilla voitelin vaijerin) että aluks liuku hyvin, mutta saattaapi olla että se on kerännyt itseensä sitä paskaa ja nyt tökkii, eli siinä mielessä liian sitkosta ehkäpä.

Virijavara myy 8 euroa uuden kaasuvaijerin, eiköhän siihen jokamiehellä ole varaa.

Coastside

Minulla on ohje tuolla yleisissä teknisissä ongelmissa elvyttää vanhaa kuorta jos tulee tilane että on pakko korjata sitä.

Päiden valamiseen voi netistä löytää ohjeen, mutta se on vaativampi homma ja vaatii ehdottomasti koevedon.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Samppa

Uusin vanhasta Suzukin CS:stä vaijereita siten, että irrotin vanhan vaijerin vain toisesta päästä ja teippasin siihen vanhaan vaijeriin uuden vaijerin pään kiinni. Sitten vedin sieltä vanhan vaijerin toisesta päästä vaijerit paikoilleen autellen samalla kannakkeista, hemputellen yms. (siis puhutaan koko vaijerihässäkästä kuorineen). Muuten tossa joutuu purkamaan puolietupäätä esimerkiksi kaasuvaijerin vaihtamiseksi.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

hannu8619

Varikoppaa avatessa piti irrottaa putsarikin kiinnityksistään, samalla huomasin että perskeles, irtosi se putki kaasarista. Kovan työn takana oli saada muljautettua se takaisin paikoilleen, luultavasti koskaan ei ole kunnolla ollutkaan paikoillaan kun noin hepposesti irtosi. Nyt toimii mopo jouhevammin eikä mitään nykimistä ole enää, tyhjäkäyntiä ei käy vaan kylmällä koneella nyt yhtään, sit kun lämpiää niin käy kyllä. Tointanoonko tuolle sitten enää mitään tehdäkkää kun lämpösenä pelaa  :P
Baotian bt49qt-11

karkulainen

Minullakin se putki on aina ollut miten sattuu, ei mene kunnolla paikoilleen jne.

Tuonne yleiselle keskustelualueelle jo kirjoittelinkin aamun tapahtumista, mutta nyt kun tarkastelin, se kuplii bensaa kiihdytyspumpun tapista. Pitää joku päivä vielä tutkia tuo kaasari uudestaan.
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

tommi

Lainaus käyttäjältä: Kenzy - 27.04.10 - klo:08:58
Lainaus käyttäjältä: haisevahillo - 26.04.10 - klo:20:35
ei ole konkari kiihdytys pumpun kalvo

Kyllä se kaasunsäätövivuston/vaijerin alapuolella oleva kalvo luistineen on kiihdytyspumpun kalvo. Mikäli tarkoitit kaasarin yläosassa olevaa isompaa kalvo- ja neula-asetelmaa, puhutaan CVK-kalvosta ja luistista, jonka osat löytyy taas tästä: http://www.virijavara.fi/shop/?31,kalvo-pyorealla-koholla & http://www.virijavara.fi/shop/?48,kaasuttimen-neula

Haisevahillo taisi kuitenkin tarkoittaa nimenomaan sitä ACV kalvoa joka on kaasarin kyljessä. Mullakaan ei ole kaasarissa kiihdytyspumppua mutta kuitenkin tuo kyseinen ACV kalvo löytyy, näkyy kuvassa vivun takana, kahdella ruuvilla kiinni -->

http://i44.tinypic.com/20t5enq.jpg

Kenzy

Jep, tuokin on sitten vielä olemassa, harvemmin vikaantuva paikka tosin.
Baotian BT49QT-12 vm. '07

Coastside

Se putsarin liitinputki vaatii aina kuumentamisen irrottaessa että kiinnittäessä. Kiehuva vesi on käypä ellei ole sähkötohoa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

hannu8619

Kyllä se siihen loksahti ihan muljauttelemalla mut tiukka oli kyllä
Baotian bt49qt-11

-Zone-

Lainaus käyttäjältä: Kenzy - 28.04.10 - klo:12:11
Jep, tuokin on sitten vielä olemassa, harvemmin vikaantuva paikka tosin.
Mun kokemusten mukaan taas nimenomaan juuri erittäin herkkä hajoomaan. Aina sama homma, että se kalvo on repeytynyt ja muutoinkin lähes pelkkää mujua. Itse olen vaihtanut jokaiseen kaasariin, joka on käsissä käynyt ja jokaisessa on sökö ollut.

tommi

Mulla oli myös sökö se kalvo tossa toisessa kaasarissa. VirijaVara möi noita kalvoja vielä muutama viikko sitten mutta nyt linkki on jostain syystä kuollut?

http://www.virijavara.fi/shop/?30,acv-kalvo

mikamars

Lainaus käyttäjältä: hannu8619 - 28.04.10 - klo:14:31
Kyllä se siihen loksahti ihan muljauttelemalla mut tiukka oli kyllä

Riippuu siitä kuinka vanha osa on ja onko kovettunu. Liukastetta ei saa laittaa vaikka olisi kuinka tiukka, koska se lähtee irti siitä yhtä helposti sitten.. Varovasti kuumailmapuhaltimella tai hiustenkuivaajalla lämmittäminen auttaa myös. Se on hyvä että on tiukkaa  ;D