Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kaasari, taikka kaasutin, nyt myös ryyppy

Aloittaja sale111, 08.07.07 - klo:13:23

« edellinen - seuraava »

jalat

Lainaus käyttäjältä: karkulainen - 17.03.10 - klo:00:54
Jostain pitäisi saada M5 kierteellä oleva #90 suutin, vakio #85 hävisi muutossa. Nyt kiinni on se ylisuuri suutin, joten voiko sitä pientää väliaikaisesti?

http://www.virijavara.fi/shop/?17,paasuutin-90-pd19j-kaasuttimeen-m5
tuumaustauko.blogspot.com
Aprilia Atlantic 500 vm.2002

Coastside

Voihan suitä koettaa ottaa sähköjohdosta säikeen siihen suuttimeen, mutta sovittaminen on sitten enemmän sattumankauppaa ja tulppaa täytyy lukea ettei liian kuumana käy.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

tommi

Itse olen kerran tehnyt juurikin tuon "rautalankapatentin" kun joskus aikanaan ostin #100 suuttimen ja se ei käynyt kunnolla vaan röpötti pahasti niin pujotin ohuen rautalangan suuttimen läpi ja taittelin päät sivulle ja ruuvasin kiinni niin pelasi ihan moitteettomasti. Pitkään sillä ajelinkin, varmaan tuhansia kilometrejä ennenkuin ostin uuden, oikeankokoisen suuttimen.

Jos ei ole uutta suutinta heti käsillä niin tuota voi todella kokeilla.

karkulainen

Jalat, tiesin että tuolta saisi, mutta tilaus ei onnistu heti.
Pitää kokeilla vaikka tuota yllämainittua konstia.
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

Timo

Jos sulla kaasari tulvii,todennäkösemmin, koho jumissa,tai kohon neula kuppi väljä.
Tossa just jokunen päivä sit säädeltiin kaverin Yamaha YZ 125 kaasaria,kävi säätöjen jälkeen hyvin,bensaa vaan tulvi koko ajan ulos.Osia lioteltiin bensassa tovi ja, sit oli tuon kohon neulan kuppi,joka ei ollu tiiviisti kolossa,päästi bensat sivuilta,jonka seurauksena tulvi koko ajan.Muistaakseni se oli ruuvilla kiinni,ja joku rautalanka vielä siinä.Mutta tämä oli Mikuni.
Katteleppas nuo Ssamu.

Coastside

#410
Tihkuva vuoto kaasarissa voi aiheuttaa käyntiinlähtöongelmiakin. Vaikkapa yön aikana tyhjiin vuotanut kaasari ei anna bensaa ennenkuin alipainehana aukeaa ja siihen voi mennä aikaa ja akku tyhjetä.

Minun ihmeessä taisi vaivata tuo kun sai vääntää yön jäljiltä porakoneella käyntiin. Lämpimänä ajon tauon jälkeen läksi hyvin.

Vaihdoin uuden 19 mm tilalle ja nyt saa polkemalla nollasäässä käyntiin. Pari kiihdytyspumpun pumppausta kahvasta ja muutama polkaisu, tavallisesta poiketen, kaasu auki, niin käy.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

DEPI

Mikä tekee sen ettei seosruuvi tottele.
Ihan kiinni vois kuullostella tyhjäkäynnillä että ois kohillaan.
Ei kai sitä voi kiinnikkään pitää.
Aiemmin oli noin pari kierrosta auki.
Ja totteli myös säätöä.

DEPI

Mutta jos olis imuvuoto, niin eikös
seosruuvia pitäis avata.

DEPI

Kyllä se vain niin oli että kaasarin putsaus auttoi.
Vaihdoin myös pienet o-renkaat tyhjäkäynti,
jakiihd.pumppuun. Toimii hyvin ja seosruuvissakin on eloa.

Samppa

Lainaus käyttäjältä: Walle - 26.03.10 - klo:20:35
Näin keväällä voi myöskin olla vikana suuttimeen kuivunut mikälie bensan haihtumaton aine. Noista bensan lisäaineista ei koskaan tiedä mitä ne on. Ja nimenomaan tyhjäkäyntisuuttimeen kuivunut "juttu".
Tuo on muuten mielenkiintoinen juttu, sillä lähes joka kerta kun avaa pidemmän päälle kaasarin (vaikka mitään oireita ei olisikaan, mutta ihan puhdistusmielessä) niin suuttimien ympäriltä löytyy tuota valkoista härmää. Onko se jotakin polttoaineen lisäainetta vai mitä..
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

ssaannddee

Moikka minulla on skootteri Fude baotian sport -06 ja siinä ilmeni toissa päivänä on ongelma: Kun starttasin ei meinannut lähteä käyntiin millään mutta apuvirralla sain käyntiin. Kaasuttelin paikallaan muutamia minuutteja ja hyvin otti kierroksia. Kun lähdin ajamaan lähti hyvin liikkelle mutta noin 10metrin jälkeen annoin lisää kaasua niin hyytyi. Eli mietin että voisiko variaattorin hihna luistaa vai onko bensan saanti ongelmia? :-\

Pyrres

Hyytyi millä tavalla? Kone ei jaksanut enää ottaa kierroksia vai kone otti kierroksia mutta skootteri ei vaan liikkunut vai mitenkä?
Ajovälineet:
VW Kupla -65 rakenteilla vielä pirteämmällä koneella
Solifer SM -77 projektina kuplan rinnalle hiukan rauhallisempi kruiseri
CPI XS250 -10 TL-mönkijä työmatkakulkineena ja leikkikaluna

jalat

Tarkistappa ihan ekana se kaasarin kalvo, ettei ole tullut kumiin reikiä. Kaasari siis ylhäältä auki ekana.
tuumaustauko.blogspot.com
Aprilia Atlantic 500 vm.2002

ssaannddee

Lainaus käyttäjältä: Pyrres - 03.04.10 - klo:12:46
Hyytyi millä tavalla? Kone ei jaksanut enää ottaa kierroksia vai kone otti kierroksia mutta skootteri ei vaan liikkunut vai mitenkä?



ei ottanut kierroksia. kun väännän kaasun pohjaan sammuu melkein heti ja ei ota kierroksia mutta taas kun renkaat ilmassa väännän kaasun pohjaan ottaa kierroksia normaalisti.

ssaannddee

Lainaus käyttäjältä: jalat - 03.04.10 - klo:12:53
Tarkistappa ihan ekana se kaasarin kalvo, ettei ole tullut kumiin reikiä. Kaasari siis ylhäältä auki ekana.

Ehjä oli. mutta voisiko johtua siitä että ilmanputsarista tuleva "putki" kaasariin on hieman irti kaasarista, koska se ei taivu tarpeeksi oikealle paikallensa? vai yksin kertaisesti olisiko kaasari tukossa?