Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Iso pytty (vai ei?) + isot venat ja kaasarit (GY6 , 139QM*)

Aloittaja Coastside, 18.07.09 - klo:21:04

« edellinen - seuraava »

Coastside

72 cc ja hyvin virtaava vakioputki on hyvä yhdistelmä. Virinokalla heikkenee vääntö joka on se tärkein asia. Puristus-suhdetta voi kokeila nostaa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

jwalk

Lainaus käyttäjältä: joni_k - 30.11.18 - klo:07:00
tässä kun on nyt rullattu 72cc pytyllä ja vakiokansi setillä pidemmän aikaa jo, niin mietinnässä pitäiskö vielä vähän piristää tota moottoria..onks se nyt oikeasti niin ettei isovenakannella tee mitään 72cc kanssa?kuutiotilavuutta en oikein haluaisi isontaa kun kampiakselin laakerit menee kumminkin ennen aikojaan. pakoputki on vakio ja kaasari myös..en usko että niitä vaihtamalla meno paranee yhtään enempää. nokka-akseleita oon kokeillu A9 muistaakseni tai joku mutta yhtään tehoa se ei kyllä tuonu.
huonoo tuuria sulla ollu sitten isompien pyttyjen kanssa, kun ei kerran kampparit kestäneet :( Mutta, on sitten tyytyminen noihin tehoihin. Isovenakansi, tai ainakin ne mitä minä olen mähnyt omaavat sen verta reilumman palotilan, että rutut jää aika alas, siten myös teho.
52mm pytylläkään ei puristukset mitkään huimat

joni_k

en oo kokeillu mutta näin oon täältä lueskellut ettei se alakerta kestä 80cc pannua?  ;D mul ois kaks 50mm pyttysarjaa hyllys. kansi vaan puuttuu jos kokeilisi.

jwalk

Onhan niitä ainakin ollu isov kansia myös 50mm pytyllekin, mullakin oli aikoinaan. Se tosin tuhoutui extremevirikokeilussani :/

joni_k

niin en tiiä tarvisko sen sitten olla ees isovena kunhan se ois sen 47-50mm. vakiokannella taitaa olla turha kokeilla.

jwalk

mulla oli Helkamassa viimiseksi, ennenku myin poies, 82cc pytty ja 63cc kansi. Tuntu ihan toimivalta. ei ollu liikaa ruttuja, mutta oli kumminkin.

mopotinx3

#2496
Uuden vuoden kunniaksi ensimmäinen viestini. Tehoa tarvitaan aina ja kaikenlaista on kokeiltu. Viimeksi laitoin Zoneriin 80cc pytyn vakiokannella. Starttauksen helpottamiseksi kalvoin mäntään pienen kuopan mutu-tuntumalla ja säätö onnistui, lähtee startilla käyntiin. Kierroksia ottaa kuitenkin huonosti, tilasin uuden CDI-boksin, mutta en ole sitä vielä päässyt kokeilemaan. Sinisen johdon katkaisulla ei ollut mitään vaikutusta, on kuulemma bokseja, joissa se on vain muodon vuoksi.
Suutinsetti tuli myös tilattua, koska vakio 82 suutin oli aivan liian pieni ja 100 taas aivan liian suuri.(ainoat varastossa olevat suuttimeni syksyllä)
Nyt on levyjarruilla varustettu Speedi tulossa käsittelyyn. Tilasin 47mm männän/pytyn ja isompitilavuuksinen kansi vakioventtiileillä tuli ja nokka-akseli A9 ja rajoittamaton CDI. Edellinen omistaja sanoi sen menevän reilu 70 km/t vakionakin variaattorirajoitin poistettuna.  Tämä sähköinen variaattorirajoitin olikin toivomuksena, kun Zoneri ei kierrä kunnolla.
Kiinasta tilasin myös venttiilien puristinsetin, mutta se ei tullut koskaan ja sain tuon 16 euroa takaisin tililleni, rehellistä peliä Ebayssa. Pitää hitsata itse jostain liimauspuristimesta irrotustyökalu, sillä saa sivuventtiili-paikalllismoottoristakin venttiilit pois helposti. Onko kenelläkään toisella tulossa 72cc setti, mitä kaasaria ja pakoputken ulostuloreikää on hyvä käyttää?  4-t Kymcoissa tyhjä pakoputki ilman vastapaineita vei tehoa pois ainakin meikäläisellä. Jarrut ovat tärkeät ja isommat pyörät, Zoneri kyntää kaikki kuopat ja rumpujarru takana on tehoton.
Aprilia Sportcity One 50 4t

Coastside

Venttiilit saa hylsyllä ja muovilla ja alumiinifoliolla. Foliosta tiukka täyte palotilaan jota vasten venttiili painuu. Irroituksessa laitetaan hylsy venan päälle ja lyödään jotta lukko irtoaa. Kootessa väliin tulee muovikalvo painamaan lukkoja kun ne on asetettu reikään. Painetaan niin että lukkiutuu.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Sepi6

Nailon narua olen käyttänyt tuonne palotilaan, saa helpommin pois kuin folion.
****************************************
HD FXSTC -96
Harley Davidson "Rautapää" -78
=====================
EX Piaggio Fly 50 4T, Derbi DRD, Yamaha Jog R, Boatian, Honda Monkey, Aprilia SR50, Derbi Atlantis x2, Tuntsa SuperSport, pappa, Peugeot SV 50.

mopotinx3

Varmaan tuollainen palotilan täyttö toimii, jos tarvitsee vaihtaa venttiilivarren tiivisteet, mutta nyt pitäisi hioa uuteen kanteen uudet venttiilit. Auton valtavan iso venttiilityökalu löytyy, mutta se pääsi jo kerran naarmuttamaan kannen tiivistepintaa, kun on niin hankala käsitellä.  Näin pakkasella voi mukavasti sisätiloissa hioa venttiilit, kun ei viitsi alkaa kylmää tallia lämmittämään.
Kun pääsisi pari kuukautta eteenpäin, niin olisi paremmat työskentelyolosuhteet.
Aprilia Sportcity One 50 4t

Coastside

#2500
Nyt ei mennyt neuvot perille. Minä teen foliosta sopivan pallon. Tilsin sen palotilaan kannen tasaan ja kansi pöytää vasten. Sen tarkoitus on estää vääntyminen kun lyön lukkoja irti. Se ei itsestään tartu mihinkään.

Kiskopuristimesta onnistuu muuntaa, mutta turhaa työtä kun hylsy ja pussimuovi toimii hyvin. Minä tein vanerista ja pultista ym. mutten käytä.

Puristimen syvyydeksi riittää 5 cm. Kiinteään kärkeen putken pätkä vaahtomuovitäytteellä (työntää palat paikoilleen), epoksilla tai kuumaliimalla kiinni. Umpisoluiseen vaahtomuoviin keskelle 4 mm reikä varrelle. Toiseen kärkeen jatke venttiilin lautasta vasten.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

joni_k

melkein nopeemmin sen kannen ottaa kokonaan irti kun alkaa tulpan reiän kautta palotilaa täyttämään ;D ite oon talouspaperia tms pistäny alle kun venttiileitä laittanu kiinni.toi folio vois olla parempi mutta harvemmin sitä kaapista löytyy.

ite oon bensaletkun pätkällä ja porakoneella pyöritelly venttiilit seeteihin sopiviksi. tietenki tahnaa pitää olla välissä.

tapiovuorent

Palotilan täyttöä en kyllä ymmärrä.
Olkoon mikä tahansa venttiiliremontti kyseessä , niin kansi kyllä kannattaa irroittaa. Silloin näkee kaikkien kunnon: siis , venttiililautaset, venttiilivarret , ohjurit,ohjurinkumit, jouset. Samalla voi myös puhdistaa imu ja pakokanavat sekä tulpan kierteet . Myös pakoputken kiinnityspulttien kunto.
Tämä on minun työtapani.
Tuo Jonin tapa hioa venttiilit , on minunkin mielestäni hyvä , käytän itsekin.

Coastside

Minä en ymmärrä miksi venttiilejä ei tarvitse suojata jos kolauttaa jousen päähän vasaralla, kun venttiili on viistosti alustaan nähden. ::)

On 40 vuotta kokemusta moottoreista.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

jwalk

Nyt taitaa herrat puhua vähän ristiin.
Kyllähän tämmösissä pikku koneissa kannattaa ehdottomasti kansi irrottaa rempan takia, koska suhteellisen helppo homma. Eli en ymmärrä palotilan täyttöa kansi kiinni näissä vehkeissä
Autonmoottoreissa se voi olla fiksua vaikkapa varsien kumien vaihdossa, koska kannen irroitus suuritöistä. Silloin käytetään täytteenä käsittääkseni paineilmaa.
Mutta Coasti on oikeassa, jos lyömällä irrotetaan venttiilinsokat, ni kannattaa toisiaan tehdä, kuten hän kertoikin.eli vaikkapa sitä foliota.