Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Vespa 4T 4V venttiilien säätö

Aloittaja EEKI, 22.07.12 - klo:17:47

« edellinen - seuraava »

joni_k

mankissa on kannessa ventiileille omat hatut jotka aukaistaan ja säädetään. jos nokka-akselin ja keinuvivun välistä alkaisin mittailemaan pitäisi se kannen pääty avata joka on kannenpulteilla kiinni jolla koko höskä on kasassa.

Sepi6

Lainaus käyttäjältä: joni_k - 11.09.18 - klo:14:10
mankissa on kannessa ventiileille omat hatut jotka aukaistaan ja säädetään. jos nokka-akselin ja keinuvivun välistä alkaisin mittailemaan pitäisi se kannen pääty avata joka on kannenpulteilla kiinni jolla koko höskä on kasassa.
Ja noi "hatut" korkkaa siitä O-rengas urasta kun vetää liian kireelle...
****************************************
HD FXSTC -96
Harley Davidson "Rautapää" -78
=====================
EX Piaggio Fly 50 4T, Derbi DRD, Yamaha Jog R, Boatian, Honda Monkey, Aprilia SR50, Derbi Atlantis x2, Tuntsa SuperSport, pappa, Peugeot SV 50.

joni_k

joo. ekaa kertaa elämässä youtubessa näin kun yksi innokas mankin korjaaja väänti korkin solmuun ja kehtas vielä videossa epäillä että korkissa olis ollu muka vikaa.. ;D kyl sen aika lujaa saa vääntää ennenkuin menee piloille.

Coastside

Eikös se ole samanlainen kuin 139qm öljyproppu? Nekin jumii.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

joni_k

itseasiassa vähän joo samaa näköä ainakin. olisko jopa sama.mut eihä tommoset alumiiniseokset kestä kovia voimia. no onneks kaverilla korkkas se korkki eikä kannen kierteet.

tapiovuorent

Noissa korkeissa olisi jopa järkevämpää olla "sormiote" kansi. Tyyliin esim. 4-tahtikiinalaisten öljytikku.Kuminen O-rengas pitää , vaikka korkkia ei vedetä kovin tiukkaan. Siellä sisäpuolellahan vain "roiskuu öljysumu" , jos olen oikein asian ymmärtänyt. Öljypohjassahan oleva öljyroppu , vaatii jo hiukan tiukemman kiristyksen. Niissähän noita aukaisuongelmia on ollut kyllä riittävästi. Itse olen niiden kierteisiin laittanut hiukan vaseliinia , seuraavaa aukaisua ajatellen.