Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

MBK Skyliner 125cc ei kulje

Aloittaja Samppa, 23.09.15 - klo:12:03

« edellinen - seuraava »

Samppa

Tuttavalla otsikonmukaine peli (vm. 2001 tai 2002 / kaasari). Kiihtyy hyvin viiteenkymppiin, mutta sen jälkeen saa hikisesti kulkemaan 70. Laitteen aikaisempi historia on täysin pimennossa eli en tiedä koska ongelma alkanut. Vehkeellä ajettu nyt noin 22 000km ja ollut nykyisellä omistajalla vasta muutaman päivän.

Kävin skootterin läpi viime viikonloppuna erittäin pintapuolisesti, jolloin tein seuraavat havainnot:
- Kaikki nestepinnat olivat alle minimien ja todella likaisia. Vaihdoin kaikki nesteet.
- Etujarrusatulassa oli toinen mäntä jumissa. Korjattu ja laitettu myös uudet palat.
- Variaattorista havaittu seuraavaa:
   - Ensiöhihnapyörässä kaikki OK, hihna OK. Kytkin OK. Vastapainejousi näyttää alkuperäiseltä ja vahvasti ruosteinen. En löytänyt
     referenssiarvoa VP-jouselle, joten menee ainakin vaihtoon jahka uusi saadaan. Kiihtyy kuitenkin hyvin tuohon viiteenkymppiin...
- Vaihdettu uusi sytytystulppa. Jostakin syystä edellinen tulppa oli lämpöarvoltaan kaksi pykälää alkuperäistulppasuositusta kuumempi.
- Ilmanputsari OK.

- Kaasaria en ehitynyt avaamaan.
- Puristuspainemittausta en saanut suoritettua, kun puuttui sopiva adapteri.
- Venoja en ehtinyt tarkistamaan / säästämään.

Skootteri on nyt ajossa ja käy ja toimii vauhtia lukuunottamatta niin kuin pitää. Käynti ylipäätänsä "normaali".

Veikkauksia vauhdittomuuteen niin kerron sitten lopullisen syyn täällä, jahka päästään niin pitkälle. Nyt mulla on ainakin viikon tauko, ennen kuin pääsen enemmän purkamaan ja ihmettelemään.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Coastside

#1
Onkohan CDI alkuperäinen tai vastaava, kun rajoitettu alkaa yleensä hyydyttämään ennen rajaa. Se miten se laukkaa alamäkeen kertoisi loppuuko tehot vai onko se rajoitettu.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

helkama sc-r

Katso tulpan väri.
Väljä on mopo varmaan.

Samppa

#3
Uudella tulpalla ajettu nyt muutamia kymmeniä kilometrejä ja tulpan väri oli kuulemma hyvä (maitokahvi), kun omistaja itse tarkisti.
Tämä tosiaan piikki (125cc) ja puristuspaineiden mittaaminen pyritään tekemään mahdollisimman nopeasti.

Omistajan tuntuma on, että tehot loppuvat täysin tuon 70km/h jälkeen eli kaasun vaikutus 50km/h - 70km/h todella mitätön.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

pera8x

ilmeisesti nelitahti koneella?

lähtökohtasesti tollanen nelari piikki skubu on aika tehoton jo orkkis kuosissaankin, vaikka kaikki pelaisikin hyvin. veikkaan, ettei taida satasta kulkea. paljonkos tollasessa on tehoja? 6-8 heppaa ei liene kovin kaukana totuudesta.

pitäisi päästä ajamaan sillä, että vois tehdä havaintoja. mutta jos samppa, tai se omistaja on ajellut, niin tuota. onko se ihan puhtaasti vaan voimanpuutetta, vai ilmeneekö siinä välityksien loppumista, tai nykimistä, tai mitään muuta normaalista poikkeavaa? jos jako on pikkasen sekasin, niin laitteet saattaa toimia ihan moitteetta, mutta tehot vaan kadoksissa. samoin, jos pääsuutin on sopivasti osittain tukossa, niin kone voi toimia muuten ihan hyvin, mutta käy juuri sen verran laihalla, ettei ole kunnolla tehoja. tämä vähän harvinaisempaa, usein se sitten rötääkin, eikä toimi oikein ollenkaan, jos pääsuutin tukossa osittain. mutta mahdollista se on. vielä, kun noi nykyvehkeet on sen verran laihalle säädetty jo tullessaan, ettei se paljoa tartte pensiinistä puuttua, kun jo alkaa oireileen.

viisnelonen

11-12 HV mikäli on se 4V kone. Olisko reikä kaasarin kalvossa, tää siis ihan vaan arvauksena..
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

Samppa

#6
Tuo reikä oli omistajalle myös yksi minun veikkauksistani ja otan tuon kaasarin tarkasteluun, jahka aikaa on.

Pelin pitäisi kyllä kulkea nätisti muiden kokemusten perusteella ainakin 95km/h jopa hieman päälle 100km/h.

En ole itse skootteria ajanut, mutta omistajan mukaan kiihtyy ripeästi viiteenkyppiin, jonka jälkeen kaasukahvan loppuosalla ei juuri vaikutusta, vaaan vauhti nousee hitaasti ja vaivoin seitsemäänkymppiin.

Edit. Nelari on.
Edit2. Omistajan mukaan ei mitään nykimisiä tms. ole.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

sympaatti

Mites kierrokset? Nouseeko keskijalan päällä normisti, vai jääkö alhaiseksi? Jos jää, epäilys kääntyy kaasariin. Kalvo, neula/luisti, suutin? Ryyppy?
elämä on ihmisen parasta aikaa... MN

Samppa

Täysin normaalisti ottaa kierroksia.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Kapa64

Itsellä oli MBK thunder 125. Mopon näköinen, mutta sama kone. Lähti kuin purkka tukasta, mutta kulki kumminkin sen n100km/h.
Kymco Agility
MBK Thunder 125
Honda Foresight 250

Samppa

Omistaja oli käynyt mittaamassa puristuspaineet ja olivat kuulemma hyvin sallittujen arvojen sisällä.

Ottanen pelin talliin ihmeteltäväksi, jahka aikaa liikenee.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

pera8x

mites, jos koittaa ilman ilmanputsaria? samalla näkee, kun kaasuttelee, että nouseeko luisti. vai minkä tyyppinen kaasutin siinä nyt sitten onkaan, mutta jos kalvokaasari, niin voihan sitä koittaa vaikka jumittaa koko luisti yläasentoonsa ja lähteä baanalle testaan.

Samppa

Tänään vaihdettu VP-jousi ja samalla tsekattu kaasutin. Kalvossa oli useampi pieni repeämä. Koska uutta kalvoa ei tähän hätään ollut, niin hätäpaikkauksena laitettiin muutama tippa kumipikaliimaa. Kaasutinta ihmetellessä huomasin samalla, että alipaineletkussa oli mukava halkeama liittimen juuressa, joka korjattiin poistamalla letkusta 10 milliä.

Omistajan mukaan skootteri oli toiminut pirteästi ja kulkenut hyvin, mutta huippuja hän ei päässyt ruuhkaisella tiellä testaamaan.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Samppa

Päivityksenä. Kalvon paikkaamisen jälkeen toimii ja kulkee kuten pitääkin eli vika oli siinä.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.