Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kahvanlämmittimet kyydissä olijalle

Aloittaja arla_m6, 19.07.17 - klo:17:43

« edellinen - seuraava »

arla_m6

Onko kukaan ideoinut / toteuttanut kahvanlämmittimiä kyydissä olijalle. Mielessä kävi myös penkinlämmittimet. On sen verran koleita nämä suomen kelit että voisi tuollaiset toteuttaa. Tulin juuri kauppareissulta ja pidin kuskn kahvanlämmittimiä päällä niin oli se mukavan tuntuista jo näillä keleillä pitää päällä.

-arska-

Coastside

#1
Jotkut vedenpitävät talvirukkaset ja niihin selkäpuolelle tasku johon levymallinen kahvalämppäri. Meinasin tehdä mutta tuli kiinasta kuraa. Vastuslanka silikoniletlussa rukkasen sisällä olisi tehokkain. Jostan istuinlämmittimestä voisi purkaa. Tehonsäätöön saa halpoja pwm säätimiä kiinasta. Silikonilätkiä saa myös ja 10 W tehoinen riittää sisäpuolelle.

http://www.ebay.com/itm/DC-12V-10W-Waterproof-Silicone-Rubber-Flexible-Heating-Pad-60-60MM-/181479676565

On suht jäykkä mutta sopii selkäpuolelle.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

joni_k

#2
eihä siinä. sopivat 22mm tangon pätkät asennat matkustajalle ja motonetistä haet lämmitettävät tupet. samaa mieltä iteki ajelin lämmärit päällä tänää. mukava ku on vähä koleeta mut kädet saa lämpöä.

arla_m6

Toihan onkin hyvä idis. Pitää vaan miettiä siisti muoto ja asennustapa.  8)

joni_k

ostitko sen hmm..nyt merkkiä muista..skootterin.. linkkkasit sen videon..  ;D jos sulla semmonen nyt on, niin katselin että matkustajalle on semmonen vaakatasossa oleva pitkä kahva tms. siihen kun sais kehiteltyä jotkut irroitettavat kiinnikkeet, niin ettei itse se vaakatasossa oleva kahva vahingoitu.

arla_m6

Jeb. Honda Sw-t 600 ompi. Sama pitkänmallinen kahva on kaikissa Silverwing malleissa. Tuon kahvan kiinnityspulttien kohdalta pitää joten junailla kiinnitys.  :)

HiTec

Ihan hömppä kyssäri, mutta mihin se repsikka sitä käsilämpöä tarttee? Kuskillahan ne näpit on ajoviimassa koko ajan, mutta repsikka saa kätensä vaikka kuskin selkään jos ei muuten, joten jos itse olisin jotain lämpöä hälle kehittämässä, niin takapuolen alle tai selkätukeen(kin) voisin oman projektini kohdistaa ???
Suzuki GSF1250SA GT ABS -08

konenikkari

Meillä kyyditettävä putoaa jo lähdössä persiilleen maahan, jos ei pidä kiinni kuskin ympäri,
kylmällä hänen on lupa pistää kätensä kuskin ajotakin taskuun.

Tollee sidottua ja tuettua "jauhosäkkiä" on ikävä kuskata,
vaarantaa molemmat, itsensä ja kuskin.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

HiTec

Meillä on selkänojallinen takaboxi, joten kyydistä putoaminen kiihdytyksessä on melko teoreettista. Ja onhan se pitkälläkin matkalla mukavampaa kun voi rauhassa nojailla. Lisäksi mun TixTex-ajotakissa on ihan jo valmistajan toimesta vyö, joka on pujoteltu takin lenksuihin vähän kuin farkkujen lenkeistä konsanaan ja näin repsikka saa ne näppinsä vaikka sinne vyön väliin pujoteltua, mun selkää vasten ja näin pysyy hänen näpit lämpösenä ja mulla kontrolli joskos repsikka sattuisi siellä vaikka torkahtamaankin ;)
Suzuki GSF1250SA GT ABS -08

Coastside

Jos haluaa pitää asian simppelinä, on talvirukkaset riittävä suoja matkustajalle.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

joni_k

Kaiken ei tarvi olla simppeliä  ;) ;D tää on hyvä projekti joka kusee tai ei.sitä paitsi tommosesta pitkittäin olevasta pitkästä kahvasta mahdoton pitää kiinni kunnolla muutenkaan. Lyhyistä tapeista se on helpompi jos ne on suunnattu oikein. Pystyyn ja  kallistettu keulaan päin sopivasti äkkiseltään tuntuisi ettei oo käsiä puuduttava asento eikä lennä selälleen jos oikeassa kohtaa..toinen olis että suoraan vaakaan sivuille mutta tarttuuko johonkin tai tuleeko liikaa  ulos.. sopivan käppyrä ohjaustangon ostat siitä saa kummallekin puolelle.sit jää se asennus mietittäväksi.

HiTec

Lainaus käyttäjältä: joni_k - 20.07.17 - klo:12:38
Lyhyistä tapeista se on helpompi jos ne on suunnattu oikein. Pystyyn ja  kallistettu keulaan päin sopivasti äkkiseltään tuntuisi ettei oo käsiä puuduttava asento eikä lennä selälleen jos oikeassa kohtaa.

No oli ne tapit eteen tahi sivulle, niin ihan samalla tavalla niihin joku tökkää jossain vaiheessa ja mahd. tekee kipeetä johonkin :-\

Tietty sen luonnollisimman asennon löydät kun istut itse siihen repsikan paikalle ja roikotat käsiäsi vapaina, kääntelemättä ranteita mihinkään suuntaan. Mutta se seuraava kysymys tuleekin miten ja mihin ne tapit saisi ylipäätään edes kiinni ko. asentoon & korkeudelle ???
Suzuki GSF1250SA GT ABS -08

Coastside

Matkustajalle sopisi turvavyö. Molemmilta sivuilta hihnat vyötärön ympäri olevaan pikasoljella. Kuski huomaa jos siellä alkaa jotain tapahtumaan.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

arla_m6

Toinen vaihtoehto on tunkea akka tonne satulan alle. On meinaan tilaa.  ;D. Olisi suojassa ajoviimalta.  ;).

No, leikki sikseen. Tutkin tuota kahvaa alapuolelta niin sinne saisi lämmityselementin hyvin piiloon. Ei näkyisi ulospäin. Lämpii sit mitä lämpii.

Coastside

Kultainen sääntö joka tuli tuosta kommentista mieleen: jos haluat vaikuttaa älykkäältä, ole hiljaa.  ;)
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04