Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Honda Zoomer Variaattorin lautasten kuluminen

Aloittaja kultar, 13.04.15 - klo:15:34

« edellinen - seuraava »

kultar

http://i60.tinypic.com/2s81tug.jpg

Siinä on Honda-laatua. Molemmat etulautaset kuluneet 8000 kilometrin kohdalla. Mikä tämmöisen voi aiheuttaa? Luulin saavani rahalla laatua. Onko muilla vastaavia kokemuksia muista skoottereista?

Partanen

Syyttäisin remmiä, tai sitten liian jäykkää vastapainejousta. Oliko siellä alkuperäisosia, tai oletko omistanut Hondan uudesta asti, eli tiedät ettei variaattoria ole räpelletty?
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

konenikkari

#2
Oivallisesti näkyy lautasissa ajoneuvon käyttöhistoria.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Vuosirengasajoitus
Taitaa olla tuplaannos hihnassa hiilikuituja.
Ja tosiaan,kerro oletko omistanut ajoneuvon uudesta asti,ja mikä on huoltohistoria.
:) Noilla lautasilla käytössä on "kolmivaihteinen" variaattoriveto  :)
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

viisnelonen

#3
Joo, lisää infoo toivotaan.. Minkänäköiset rullat sieltä tuli ulos ? Tuli 1. mieleen jumittuneet rullat, esim laitettu halvat tarvikerullat jotka lähes sulaneet.
E: Paljonko oli hihnassa leveyttä jäljellä ?
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

Coastside

Hihnan piikkiin menee urat. Minulle sattui kerran hihna joka teki saman. Loppuun ajettu hihna tekee myös tuon.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

xx851z

#5
Lainaus käyttäjältä: kultar - 13.04.15 - klo:15:34
http://i60.tinypic.com/2s81tug.jpg

Siinä on Honda-laatua. Molemmat etulautaset kuluneet 8000 kilometrin kohdalla. Mikä tämmöisen voi aiheuttaa? Luulin saavani rahalla laatua. Onko muilla vastaavia kokemuksia muista skoottereista?

Olet laatua saanutkin, jos 8000 kesti. Minulla on Kymcossa kolmas variaattori syönnissä, ajettu 8600. Alkuperäisestä ja Kiinasta tilatusta "Kososta" meni molemmista keskilaakeri väljäksi noin 2500 km jälkeen. Kokeilin magneetilla ja totesin, että laakeriholkki on pronssin väristä, mutta magneettista metallia, siis värjätty teräsholkki. Nyt paikallaan on Naraku, jossa holkki on oikeasti pronssia, se tuntuu kestävän paremmin.

Tuossa kuvan variaattorissa ei hihna nouse korkealle, taitaa olla prikka paikallaan ja muutenkin vakio.

Edit: Meillä meni  Aprilia Rallystä variaattori samaan kuntoon noin 8000 km matkalla, se oli vakio, hihna söi pahat pykälät alumiinipuolikkaaseen, teräslautanen oli kunnossa. Peugeotin variaattori oli tuossa kunnossa 21000 km jälkeen.
Keep the shiny side up and the rubber side down!

kani

Hmm, alkuperäinen vai virivari? Onko räpelletty tai ropellettu?
http://www.skootterini.com/foorumi/index.php?topic=1493.msg76643#msg76643

Pieleen mennyt viritys?

kultar

#7
Olen omistanut uudesta asti.  Kaksi huoltoa tehty merkkiliikkeessä mutta variaattoria ei ole tarkastettu 1000 eikä 4000 huollossa. Nyt avattu ensimmäisen kerran.  Siis kyseessä alkuperäisosat.

Ristiriitaisia tietoa olen saanut. On ihmetelty kulumista kun nämä ei kuulemma yleensä kulu.  Minulla ei ole variaattoreista aikaisempaa kokemusta.  Rullat olivat kumipölyn täyttämissä kuopissa ja osaksi kantikkaat.  Hihnan leveys oli 17 mm. Alkuperäinen on 18 mm.

Aloin etsiskellä virivariaattoria.  Mutta niiden mukana ei tule tuota siipipyörää.  Täytyykö se siis hankkia alkuperäinen vai pitääkö se olla erilainen jos laittaa virivariaattorin?   nykyisen siipipyörän sorvaaminen tasaiseksi ei arvattavasti tule kysymykseen.

Tässä kun on suora holkki ilman prikkaa niin miten se virivariaattori antaa lisää nopeutta?

Vinkkejä virivariaattorin hankkimispaikasta otetaan mieluusti vastaan.  Ja muitakin vinkkejä asiasta tietämättömälle kaivataan.

Edit. Joo aikaisemmin olen täällä suunnitellut virin laittamista mutta on jäänyt.  Joku mainitsi teräslautasen.  Nämä molemmat alkuperäiset on alumiinia.


xx851z

http://battlescooterstore.com/More/Articles/Metropolitan-Top-Speed/Ruckus-Variator-Install


http://www.ebay.de/itm/Variatore-Power-Drive-Kit-Kitaco-per-HONDA-ZOOMER-RUCKUS-/141549232536?pt=LH_DefaultDomain_101&hash=item20f4fde198


Kitacoa väitetään parhaaksi viritysvariaattoriksi Zoomeriin. Tässä sarjassa on molemmat lautaset mukana.

Virivari päästää rullat ylemmäksi ja lautaset lähemmäksi toisiaan, ylemmän linkin jutussa selitetään asia.



Keep the shiny side up and the rubber side down!

kultar

Dodii. Nyt on kitacon vari Zoomerissa kiinni. Pikaisen koeajon kokemuksena vauhtia kelaa 50 km/h.  Eli ei nyt mikään raketti mutta silti enemmän kuin ennen. Postikuluineen 77 euroa ja molemmat lautaset uudet.  Sekoitin rullia niin että keskimäärin 5,7g on painoa.  Tuntuu hyvälle.  Kesä saa tulla. Kiitos vinkistä.

xx851z

Hyvä kun tuli kuntoon ja tilaus onnistui. Alkuperäisiä Honda-osia olisit tuolla rahalla saanut ehkä rullasarjan verran :)
Runsaita kilometrejä ja ajokelejä!
Keep the shiny side up and the rubber side down!