Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

qinqqi zoner 125 (QM125T-10D) ihmettelyä

Aloittaja jwalk, 27.05.18 - klo:15:41

« edellinen - seuraava »

jwalk

Eipäs ratkennu lataus ongelma. Staattori tuli ja löin kiinni. Liitin sopi ja värit sattu. Mut ei latausta :( Tarkemmin kävin tutkimaan, niin huomasin, ettei maan ja kuumien karvojen välillä mitään yhteyttä. Näkihän sen sitten silmälläkin, kun katto.
Google käyttöön ja sieltä selvisi, että tuossa staattorissa ns. "kelluva maa" Amerikaksi floating ground. Tämä siis toiselta nimelta "full wave", yhtenäinen käämi ilman keskinastaa ja maata keltaisen ja valkoisen johdon välissä.
Eihän tuo perus regu sit tuolla toimi, pitää käsittääkseni olla "full wave" regu????
Liekö näin, mutta semmosen laitoin tilaukseen. Saas nähdä meneekö manit hukkaan.

Coastside

NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

jwalk

#17
Lainaus käyttäjältä: Coastside - 12.07.18 - klo:21:02
https://m.youtube.com/watch?v=_z6WXzHJrB0

Tyyppi muuntaa puoliaaltoisen täysaaltoiseksi.
Jep, tuossahan se idea. tässä yksilössä kytkentä valmiina. mietin vaan, että mites ryyppy toimii tuon jälkeen, jos se siis ottaa sähkönsä staattorilta? Valothan tässä toimii akulta, joten niissä ei onkelmaa.
Täytyy tutkia.
E: eihän se oikein taida, Tasasähköä pitänee ryypylle tarjota.

jwalk

Nii, ajofiiliksiä? Kyllähän tuo mopotin on jääny seisomaan pihaan ja tällä tullu päristeltyä. On tää oikeestaan ihan kiva välimallinvehe. Taajamissa ja pikkuteillä pirteyttä tarpeeksi juohevaan liikkumiseen.
Bensaa menee se 3l/100km, eli karvan verran enempi, kuin mopokymcolla.
Ajo-ominaisuudet siedettävät. varsin vakaa kaikissa nopeuksissa, vastoin ennakkokäsityksiäni.
Parhaimmillaan mutkaista asfalttitietä 60 körötellessä.
En taida vielä myyntiin laittaa :)
Eniten melkeinpä viduttaa pikkunen tankki, 4 litraa. Tuntuu, että koko aika saa lirutella. Tällä kun nuo huviajelutkin tulee helposti laajemmiksi, kuin mopolla.

jwalk

#19
Oli alkanut ärsyttämään takapäästä kuuluvat kitinät ja vingahdukset (vaikkei ollu eukko kyydissä), etenkin terävissä montuissa. Olin paikantavani ne oikeaan takaiskariin.
Vaihdoin hetken inspiraationa superkasin ylimääräset pumput tilalle. Nehän oli 50mm lyhyemmät, mutta laatikosta löyty käyttämättömät 40mm korokepalat.
koeajossa huomasi kaks asiaa. Ylimääräset äänet hävis ja joku oli sillä välin tasoitellut hiukan teitä.
Hyvä näin.

jwalk

jahas. n. 90km lenkki tuli aamupäivällä heitettyy ilman ongelmia, mutta ku olin äsken lähössä kauppaan, niin oli hukannu kipinän. Tietääpä, mitä huomenaamulla ohjelmistossa.

jwalk

Tällä kertaa vika löytyi nopeasti.
Oli pulssianturin resistanssit nousseet äärettömyyksiin.
Varaosalootasta ehjä tilalle ja taas pörisee...:)

jwalk

Tuli Full wave regulaattori. Eikä mennyt rahat näemmä hukkaan.
Komiasti lataa nyt "full wave"-sydeemillä :)
That's nice.

jwalk

#23
Ei se nyt ihan Strömssöön tyyliin menny.. ;D
lähin sitte ajelulle, mutta jonkin matkan päästä alko meno tuntua vähän niinku tukkoselta. käännyin takas ja samassa välähti. Ryyppy!!
Enpäs sitte muistanukkaan kääntää sitä akkuvirralle.
Tutkiskellessa johdotusta, totesin että alkuperäisen ryyppyliittimen maajohdon ja rungos välissä on n. 5 oomia vastusta. siis vastus jossain. Sähkökaaviota en ole tohon löytäny, enkä nytkään alkanu purkamaan sen kummemmin.
Kytkin plusan virtalukon taakse ja maan tuohon "wanhaan ryypyn maahan"
Ryyppi alko sopivasti lämpiämään ja n. 9,3 volttia sai jännitettä kone sammuksissa.
Kertaus on opintojen äityli.
Niin, ei kannata kytkeä suoraan akkuvirtaan ryyppiä, muuta kuin testimielessä. Lämpenee vähän turhan paljon pitkässä juoksussa ja hajoaa. On tullut sekin kokeiltua.

arla_m6

Ryyppy on aina virrallisessa tilassa kun svobodalla ajetaan. Sen kuuluu lämmetä jopa niin kuumaksi että melki kättä polttaa. Jos vahapatruuna ei saa lämpöä, vahapatruuna supistuu ja aukaisee ryyppykanavan.
Hyvä että vika kipinän katoomiseen löytyi.  ;)

jwalk

#25
Heidenau k62 laitettu alle. Kooksi tuli sitten 120/70-13. Olihan tuo Duro jo aika mukavasti halkeillut vanteen reunojen kohdalta, ei huomannu vasta kuin irti otettuna.
Samalla tietenkin vaihdoin melkoisen kypsät laakerit.
On se mukavaa, kun sai laskea paineita (2,2->1,8bar), ilman että rupee nuljuamaan urissa ja kanteissa :) Kulku tasoittui taas.
Aattelin lähtä päiväretkelle Virojoelle, mutkaisia teitä edestakasin. +150km tulis mittaa suunnitellulla reitillä. Kattoo ny, jaksaako..

E: reissu tuli heitettyy. Kotka-Hamina-Museotie-Virojoki-Miehikkälä-Pitkäkoski-Onkamaa-Kotio.
152km

jwalk

Tänään kävi se, mikä ei oo ennen käynytkään.
Remmi poikki.
Matkaa kotio reilu 30km, ni ei viittinyt työnnelläkään. Ekalla soitolla sain pelastuspartion paikalle ja peräkärryllä mopo kotio.
Ei kestänyt narakun remmi kuin 1500km?
Aika huonosti, mutta onhan tässä helteessä reippaita siivuja vedetty, niin kai se Taiwanin kumikin sulaa..

purgiaali

Onkohan tuo narakun hihna ihan tehty hajoamaan pienillä kilometreillä, kun ainoa hihna minkä olen saanut mopossa hajoamaan oli narakun tekemä, enkä sillä tainnut kyllä ajaa tuhattakaan kilometriä.

jwalk

#28
2400km tullut tällä ajeltua ja ongelmina(ajamisen estävinä) ollut vain tuo hihnarikko ja pulssianturin hajoaminen.
Lankomiehen itänaapurista raahaama 95 oktaaninen ei oikein soveltunut, nakutusoireita. Putiinin 98 pelaa hyvin.
Kun nyt alkaa varsinaiset märät syyskelit, niin siirrytään mopoiluun, kirjaimellisesti.
Mielessä vahvistunut ajatus piristykseen.
180cc pytty + stroukkikampura = noin 192cc.
Isovenakantta ja ehkä isompaa kaasaria...
Tavoitteena, että 80 matkavauhtia mennään reilummassakin vastatuulessa ja ylämäessä ja tarvittaessa pätkä muun liikenteen mukana 100kmt alueella.
Turha lässyttää homman järkevyydestä, tää on vaan harrastelua, ei tuottavaksi toiminnaksi tarkoitettua. ;)

jwalk

#29
Menee sitten takakumikin vaihtoon, vaikka pintaa onkin mukavasti.
märkä asfaltti ja liikenneympyrä... Lähti yllättäen mukavaan sladiin, vaikka vauhtia ei todellakaan ollut kummosesti. Ihmeen kaupalla pysyin pystyssä.
Taas muistutti, että älä säästä renkaissa. Kumminkin vain kympin rahoista kysymys.
ei kiitos edelleen kiinanmuoveille, piheyttäni en vaihtanu, kun oli melkein uusikin vielä.
siis talven hommia. Poistin just vehkeen liikennekäytöstä.