Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

CDI sytytyslaitteet

Aloittaja Coastside, 30.03.08 - klo:16:15

« edellinen - seuraava »

A_sentaja

#180
Omasta mökkimopostakin sitten kyrvähti cdi, klassisesti vieläpä niin että luulin sen ensin pätkivän kastuttuaan. syksymmällä ajelin kovassa sateessa ja meno alkoi olla aika takkuista, sammui ja röpötti taikka ei käynyt kuin korkeilla kierroksilla.

Ajamiseen tuli tauko ja nyt joululomilla pääsin taas haistelemaan 2t pakokaasuja, pari kilometriä ajettuani oireet palasivat, nyt vain rajumpina, alamäessä kone sammuit täysin eikä polkeminen saatika mäkistartti tuottanut tulosta.

muutaman minuutin jäähdyttelyn jälkeen kone suostui taas käymään hetken. Kuvaavaa oli se, että veto päällä loivaan mäkeen pysyi käynnissä, mutta alamäessä
moottorijarrulla ja löysällä kaasulla tahtoi sammua.

Täytyy tässä vielä tunnustaa, että koneessa on TNT,n tarvikeboxi joka ei kylläkään maksanut, kuin 29e joten isosta harmista ei ole kysymys.
Luulen kyllä, että tuo kovassa sateessa ajo ja suojaamaton boxi ei pelannut yhteen, niinpä seuraavan suojaksi täytyy kehitellä jotakin kikkakakkosta.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

pera8x

mulla oireili aikalailla samalla tavalla. vesisateella pätki ja sammuili yms. syypäänä oli löystynyt tulpanjohto puolan päästä. myös tulppa voi vikaantua ja oireilla tuolla tavalla.

A_sentaja

Joo, niitä minäkin ensin epäilin, mutta uusi tulppa ja johto eivät auttaneet, vaan oireet palasi, voi toki olla tuon boxin ominaisuuskin, kun ns halpisboxi ja vielä tnt valmistajana. Päädyin joskus tuohon boxiin hetken mielijohteessa, kun halvalla sain ja löytyi just silloin suoraan hyllystä.. ::)
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

Coastside

#183
Minä se opin pitkällä kaavalla että sytkälaitteet kuivaan ja helppoon paikkaan ja varalta tulppa ja varaboxi mukana. Suorakytkennän johtojen mukanapito ei sekään huono ajatus ole. Jos paikkaa ei voi vaihtaa, suojaa alumiinifolio hyvin.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

A_sentaja

Sain uuden boxin paikoilleen viimeviikon lomalla, ja kone toimii taas hienosti, ainoa että näillä pakkasilla kaasari ei oikein suostu optimaalisiin säätöihin, ilman isompia neula ja suutinsulkeisia. Niin päätin siirtää säätöajankohdan keväämmälle... ;D
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

Coastside

Jalan kytkimen ohitusliitin pelasti pitkältä työnnöltä. Kokeilin ensin vaihtaa cdin ja sitten ohitin jalan kytkimen.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Coastside

https://youtu.be/verv8XacocQ

Sytkän toiminnan selitys englanniksi kehnolla äänellä mutta muuten tarkasti.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

joni_k

kerää muuten aika paljon toi vauhtipyörän ympäristö katupölyä yms näissä kiinalaisissa. varmasti vaikuttaa toimivuuteen. täytyis melkein ottaa sekin huolto-ohjelmaan mukaan, loppupeleissä 15min työ.

Coastside

#188
Huomasin ettei kiekko ja pickup välttämättä käy vaihtaa. Rako on väärän kokoinen. Magneettien voimassakin oli suuri ero.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Coastside

https://www.youtube.com/watch?v=j6q3lPabP4s

Ysärin alkupuolen hondan boxi on samaa mallia kuin nykyiset kiinalaiset.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Coastside

#190
https://www.youtube.com/watch?v=37-dS6NXv9M

Sytkät espanjaksi.  Hyvä koekytkentä.

https://www.youtube.com/watch?v=S5SEMcxY6hE

AC DC ero.

https://youtu.be/J8yascG_PLY

Liitinmalleja. Espanjalainen seli.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Coastside

#191
https://youtu.be/p63JXW29tVo

Jenkki kokeilee CDI boxeja ja liipaisun säätöä. Noilla sinisillä ja oransseila boxeilla saa vain heikomman käynnistyvyyden.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Coastside

#192
Vaikkapa vianhakuun:
Halpa AC CDI malli käy kaikkiin. 2T ja 4T on eri. Liitin vain voi tuottaa työtä. Johtosarjojen kuusinapaiset liittimet käy vastaavaan boxin liittimeen. Hätäratkaisuna kutistesukilla saa johdot liitettyä sen piikkeihin. Laittaa johdot sukilla piikkeihin ja kuumentaa. Vedonpoisto jotenkin. Johtosarjan voi ohittaa kokonaankin, tekemällä itse johdot. Pikakytkennän johtoihin saa nuppineuloilla eristeiden läpi. Puola-tulpanjohto-hattu on halpa hankkia.

https://skootterini.com/foorumi/index.php?topic=509.msg68258#msg68258
Kytkentäesimerkki.

ebay.co.uk/itm/GY6-4T-50cc-125cc-150cc-AC-CDI-Unrestricted-6-Pin-ATV-Go-Karts-Moped-BaoTian
https://tinyurl.com/y4tvnmfs

Tuossakin on sama kytkentä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04