Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

20 firmaan soittanut ja huoltoa ei saa?

Aloittaja Ristojk28, 22.05.20 - klo:16:39

« edellinen - seuraava »

Ristojk28

Rovaniemellä ei näköjään huolleta skoottereita tai ei ainakaan jos merkki on Sym.
Yrittänyt saada huoltoaikaa sym jet 4r skootterille mutta sepäs ei niin vain onnistu ja kyseessä olisi vain variaattorihihnan vaihto ja hihna on jo valmiiksi hankittu.
Ei tarttisi kuin avata muutama ruuvi ja se variaattori juttu mutta se näköjään liikaa vaadittu luulisin että siihen menee aikaa noin 15minuuttia.
Ymmärrän toki jonot varsinkin tällaisena ajankohtana kun kaikki laittaa kapineitaan kuntoon kesäksi mutta voi luoja ettei edes aikaa saa.
Ilmeisesti itse joutuu hankkimaan ne työkalut kun huoltoa täältä ei saa?

joni_k

joko pulttipyssyllä ammut mutterit auki tai hommaat lukitustyökalut. ei  tosiaan oo paha rasti vaihdella itse. jos tässä on peruskiinalainen nelitahtimoottori niin tämmöisellä paketilla irtoaa paljon muutakin myös esim vauhtipyörä.. ite muinoin ostin tämmöisen.

https://www.ebay.com/itm/Variator-Locking-Holder-Clutch-Removal-Repair-Tool-For-GY6-50cc-139QMB-Scooter/143564967188?hash=item216d238d14:g:UQUAAOSwJ4xefHhM

Ristojk28

Kun ei ole kinkkiskootteri, Sym on ihan omassa luokassaan ja ei ne turhaan myönnä 4 vuoden takuuta.
Mutta todellakin kai pitää alkaa hommaamaan tori.fi:n jotain käytettyä pulttaria.

tapiovuorent

Kiinalaisten mielestä Taiwan kuuluu kiinaan !.
Se siitä, ei enempää.
Tuosta huollosta : jos mopoa aikoo pitää , niin mielestäni ne huollot ja pikku korjaukset kyllä kannattaa ulkoistaa ITSELLE.
Kyllähän ne jonkunverran työkaluja vaatii.
Itse en vie "mopokorjaamolle" vaikka paikkakunnallani niitä on. 87 €/tunti.Ei kiinnosta.

Coastside

#4
Laita Toriin ilmo että haluat teettää työn. Varmasti löytyy tekijä kohtuuhinnalla.

Kuin siellä pohjoisessa noin paljon firmoja on kun etelässä pari per kaupunki?
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

viisnelonen

#5
Joo, kyllä luulisi löytyvän.. Rovaniemi on 8000 neliökilometrin alalla ja vareihin perehtyneitä huoltopaikkoja on paljon johtuen mkelkkojen määrästä.
Mullakin olis joutilaana 12v akulla toimiva "lyövä" mutterinaukaisukone. Taitaa olla myynnissä vieläkin tuolla myyntiosiossa.. saa pikkurahalla ja riittää hyvin tsi varihommiin.

Edit: tommonen ilmo:    http://skootterini.com/foorumi/index.php?topic=7462.0
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

Coastside

#6
Minullakin on tuo harvakseen lyövä malli. Tehokas vaikkakin hidas. Se kerää kierroksia siihen kilon punttiin ja napauttaa hylsyä. ja taas uusi kierros.

Luulisi kelkkapuolella olevan hiljaista kun turisteja ei ole.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Ristojk28

Kiitos tiedoista.

Olen muuten nähnyt tubessa videon jossa variaattorihihnan vaihtoi ilman työkaluja? Vähän kuin olisi laittanut pyörään kettingit paikoilleen?
Voiko se onnistua ja onko kukaan yrittänyt ja millä menestyksellä?

Coastside

Joissakin se onnistuu jos sormivoimat riittää.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

viisnelonen

Lainaus käyttäjältä: Ristojk28 - 23.05.20 - klo:12:14
Kiitos tiedoista.

Olen muuten nähnyt tubessa videon jossa variaattorihihnan vaihtoi ilman työkaluja? Vähän kuin olisi laittanut pyörään kettingit paikoilleen?
Voiko se onnistua ja onko kukaan yrittänyt ja millä menestyksellä?

Kyllä niitä rullia ja liukupalojakin pitää päästä silmittelemään/vaihtamaan. Asennoidu vaan silleen että kykenet itse varin aukaisemaan jos aiot skoduilla pitempäänkin kuin yhden kesän ?
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

konenikkari

#10
Minullakin oli ammatissa toimiessani asiakkaita, joille suosittelin puhelun kuluessa, tee itse.
Ota yhteys EMC eli euromotor centeriin, ja ole kiinnostunut uudesta SYM moposkootterista,
kysy samalla, missä tulevan uuden moposi huolto on  ;)
Taidat sotkea moposi merkin Kymcoon, jonka senkin huoltotoiminta, suomessa on sekin aivan hunningolla :-[
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

joni_k

mites se muuten on lähteekö takuu jos itse alkaa variaattorinhihnaa vaihtamaan ilman huollon leimaa? tosin, eipä sitä välttämättä huomaa jos takuutilanne tulee päällensä, mutta voi nähdä sittenkin että avattu..

konenikkari

Mikähän Sym on kyseessä, ja minkä vuoden mallia, (puuttuu aloituksesta)
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

viisnelonen

Ei ole Rovaniemellä SYM valtuutettua (maahantuojan sopimushuolto.. mm takuunalaiset työt) huoltoliikettä.
https://www.sym-finland.fi/#!/jalleenmyyjat        ja huoltopisteet.
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

konenikkari

#14
https://www.euromotorcenter.fi/tuote-osasto/sym/
Totta, ja yllättävän pitkä on matka Rovaniemeltä Ouluun :(
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)