Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

qinqqi zoner 125 (QM125T-10D) ihmettelyä

Aloittaja jwalk, 27.05.18 - klo:15:41

« edellinen - seuraava »

konenikkari

Männänrenkaat voi väistellä huippukierroksilla, jos täytös on hyvä, ja ruttuja runsaasti.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

jwalk

Eilen tuli tankillinen ajeltua, ihan lähimaastossa pyörien ja hyvältä tuntui ja kuulosti.
On se mukavata, kun menee sen 80kmt, mikä on mukavuuden yläraja tolle rimpulalle, kevyesti "pintakaasulla" lotkottaen. :)
Vähän enempi hörppii. 3,3L/100 sain menemään.
Olihan se odotettavaakin, että 30mm CVK 140 suuttimella hiukka imasee enempi. Mut onhan toi paljo vähempi, kun toi mun 50cc kakstahti...
Pahin sivuääni lähtee perälaukusta. Pärisee ja resonoi.

viisnelonen

Jos keskikulutus jää alle kolmen ja puolen niin mielestäni olet onnistunut kasaamaan hyvän setin. On kuitenkin liki 200 kone. Sekin tekee paljon asiaan  jos kuski on 155cm/55kg vs 185/ 100 kg  ;D      epäilen jälkimmäistä  ??


Huippunopeudesta sen verran että uskoisin sen saavuttavan jopa 110 - 120 kun välitykset vaan olis kohdillaan vaikka ei niillä huipuilla mitään merkitystä olekaan. Ne harvat välitykset on vaan niin mukavat maantieajossa.
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

jwalk

#63
Harvat on välitykset ja kuski noin 100kg/183cm.
Mutta,itseäni toistaen,  tämä on kinkin joutsenlaulu ja toivottavasti kesän kestää.
sen kerron ja tiedämme myöhemmin.
tuli tuo männänvaihto ja muutenkin uusi pata, niin huippunopeudet sitten nekin myöhemmin...

jwalk

Ajelin liittymän välin motaria, pakettiauton perässä. Kevyestihän se siinä imussa kulki sitä 110 mittarivauhtia, mutta kyllä pyörteet heittelee kevyttä rimpulaa.
eli, on se ajettava rekkoja karkuun, kun ei kumminkaan tehot riitä siltikään turvalliseen ohitteluunkaan

jwalk

Tänään vähän säikäytti.
Rullailin hiljakseen loivaa alamäkeä ja alkoi nykimään, menin tien sivuun ja sammui samantien. Ei mitään eloa, kun yritin startata. Tuumailin hetken ja kurkistin tankkiin, jos vaikka bensa-anturi jumiutunut, oireethan samat kun bensa loppuu.
Suhaus kävi, kun avasin korkin ja sen jälkeen laakista käyntiin ja kaik hyvin.
Vaihdoin kotiinpäästyä bensakorkin.

jwalk

siihen huohotusongelmaan,,vaihdoin öljyt ja siihen ylärajaan, pikkasen viel puhalsi.
Tuli sitten mieleen koneen asento, kun iltatupakilla kikkaretta kattelin,,,
Mullahan tossa oli 20mm lyhyemmät iskarit, kuin alkuperäiset?
Vaihdoin piruittain originaalit, jotka ei todellakaan mitkään erinomaiset, niin öljypinta reilusti yli ylärajan.
eli siinä pieni selitys.
Puhalti pikkasen jäljistä päätellen ylimääräsiä, kun vetelin motarilla reilua satasta pidemmän siivun.
Täytyy katella kelpo iskareita tuohon, tai sitten koropalaa noihin kymcon pumppuihin, mitkä toimii kyllä hyvin.
600km nyt ajettu tuolla setillä, matkaa siis vielä tavoitteeseen. Matkamittarissa +13000

jwalk

#67
Että mitäkö tänne? Ei ihmeempiä.
Ajelut vasta nyttemmin taas kelien myötä jatkuneet. Tonni tullu täyteen ilman ihmeempiä murheita.
Mitä nyt startti kävi kenkkuilemaan.Välillä vaan naksahteli rele ja taikaiskusta taas toimikin. Releen vaihto ei auttanut.
Onneksi tuli jo varuiksi hommattua uus motori, niin sen vaihto ratkas asian.
Vastpainejousi alkaa olla vetelän oloinen, varsinkin lämmetessään. Tuntuu noi Narakun vieterit pehmenevän nopsaan. Vois vaihtaa koko takapakan, eipä maltaita maksa ja taitaa olla viimeisiä alkuperäisosia tuossa masiinassa.

jwalk

#68
Mutta silti, vaikka kulkuja onkin nyt kivasti, niin matkavauhti hiljasilla teillä asettuu siihen 65-70kmt.
silloin meno on mukavaa, rentoa ja uskomatonta kyllä jopa nautittavaa. Kone hyrrää hiljasesti ja kevyesti ja maisema kumminkin vaihtuu.
80 ja yli kun mennään, niin alkaa olla semmosta pusertamista, rupee pienetkin tuulet heittelemään ja fyysisesti alkaa olla rasittavaa. Imu- ja pakoäänetkin alkaa tunkemaan kypärään
Ei tätä oo tehty semmoseen.

mopotinx3

Varmaankin lyhyt akseliväli ja pienet pyörät häiritsevät yli 100 km/t nopeuksia.  Itselläkin oli harkinnassa tämä Zoner 125, mutta nyt on ehkä liian rehellisesti kerrottu tämän skootterin ongelmat. Ehkä pitää hommata suoraan 250cc Kymco tai Jammu tai vastaava, niin ei tule niin paljon rassausta ja uskaltaa lähteä pääteille kruisailemaan. Kiitokset tarkasta analyysista, se helpottaa skootterin valintaa. Ruiskukone on varmaan järkevää hommata.
Aprilia Sportcity One 50 4t

jwalk

#70
akseliväli ei ole mikään erityisen lyhyt, ja 13" tuuman pyörät suht normikokoa. Keveys se suurin haitta kovemmissa vauhdeissa. Ei tiemurtele laidasta laitaan, eikä käsistä karkaa, vaan semmosta pientä levottomuutta tuulissa ja pyörteissä, mikä väsyttää.
Joo, jos raha ei ole este, eikä rassaaminen huvita, niin osta ihmeessä merkkiskoba. Niin minäkin olen tekemässä. Ja vähintään 250cc, jos pidempää reissua ajelet.
Jos nämä mun tarinat säästää yhdenkin mielipahalta, niin nämä tarinat ovat paikkansa ansainneet. Eihän tää ihan toivoton vehje ole, mutta...
Noh, 3200 km tällä tullut ajeltua ja hupia ollut kyllä ihan rahan edestä toisaalta :)
Välimallin vehje.

jwalk

täällä ei ihmeempiä. Ei ole tielle vielä jättänyt ja aina laakista käyntiin lähtenyt.
Hommasin sitten takaiskareihin pidemmät koropalat ja nyt hyvä Kymcon iskareiden kanssa.
Reilut 2000km tänä kesänä vasta ajettu. Kesäloma tässä alkoi ja tarkoitus oli kerätä tiuhempaan maileja, mutta luontoherra sitä vastaan.
Lämpökahvat heräteostoksena Biltemasta hommasin, jahka jaksais asennella, Alkuperäiset tupit kovettuneet ja liukkaan epämukavat, ni vaihdettavaksi ne tuli. Samalla sitten vastuksilla.
Nii, Kiinasta uudet peilit ledivilkuilla. Vähän pidemmät varret,kujn alkuperäisissä joten nyt taakse näkyvyys erinomainen.
Aika heppoista muovia vaan, joten tuskin kovin pitkäikäiset.

jwalk

Kiinan racinvari... Reilu 2000 km ja paska.
Ajelin tuossa eilen n. 150km lenkin, niin kotiintullessa risteyksissä ihmettelin pientä kolinaa koneesta tyhjäkäynnillä.
Pakkohan se oli kotiintultua ottaa vehje "pukeille"
Tosiaan etuvarin pusla syönyt itsensä aivan kuralle. Onneks oli säästänyt entisen, vielä aivan kelvollisen "ei-niin-race-varin", joten se tilalle ja taas mennään..
Kiinan joulutinat, fukjuu.

jwalk

#73
2800km nyt tämän kesän saldo.
Huomasin kaupassa käydessä, että oli öljytippaa alla, PRKL!
Syyksi osoittautui onneksi vaan venakopan tiiviste. oli mennyt aivan korpuksi ja rapeaksi!?
Nooh, onneksi tuohonkin varauduttu ja uutta tilalle.
Tein kokeilua putsari/ imuputkiakselilla. Tuohon tuli hätäpäissään väsättyä talvella "väliaikainen" viritys, mikä toki kestänyt, mutta...
Nyt kunnon putkesta mutkaa ja putsari sojoittamaan hieman lokarin ohi "kuskinpuolelle"
Erona lähinnä entiseen pituus, jouhevuus.
Selkeä ero persdynolla, hyvään suuntaan siis :)
Niin, "kunnon putki" tässä tapauksessa Motönetistä ostettua pakoputkenmutkaa, jonka korrosion kestävyys ei parasta mahdollista :( Toki päältäpäin maalasin peukkupullolla ja sisältä öljysin kevyesti.
tilasin sitten vielä Germaniasta narakun varin, kun tuo originaalikin jo aika väsy.
Eihän näistä omia kumminkaan pois saa, kunhan tämän kesän saa kruisailla. Syksyllä poistuu mun käytöstä, oli kunto mikä hyvänsä.
Kunto tietysti ratkaisee, että yritänkö tienata tupakkirahat, vai suoraan "paaliin"

mopotinx3

Aivan alkoi himottaa, kun Findit.fi sivustolla on 190€ pyynnillä Kinroad 125 myynnissä. Ei ole enää rahasta kiinni kevariskootterilla ajo. Ehdin kuitenkin ostaa tuon skootterin korvikkeen Sachs 125cc V2 moottorilla. Mahtavat ajo-ominaisuudet, 17 tuuman supermotorenkaat jne. Sekin oli puoli-ilmainen, kun oli unohtunut joltain tallin nurkkaan. Laitoin tämän viestin, jotta joku lähtisi Sulvalle hakemaan sitä ja pääsisi nauttimaan vauhdista vielä tänä kesänä. Siinä on sama korimalli kuin muissakin Baotian skoottereissa. Voi olla, että joutuu ruottia huastamaan kaupan hieronnassa.
Aprilia Sportcity One 50 4t