Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Hukkaputken täyttäminen jollain.

Aloittaja MORPA, 14.03.18 - klo:20:53

« edellinen - seuraava »

MORPA

Nyt on pää täys kahjoja ideoita ;) No vesiysin hukkaputken tukkimista tässä nyt pohdiskelen, eli voisiko sen vaan valaa täyteen jotain.

Käytännössä ajattelin siis porata hukkaputkeen kaksi reikää, toisesta ruutataan jotain ainetta sinne sisään ja toinen päästää ilmaa ruutattavan moskan tieltä pois. Jokin sopivasti venyvä kumiletku paineistettuna pakoputken sisään, ettei x-moska pääse tukkimaan koko putkea, vaikka fillarin sisäkumi. Juotosbetoni voisi olla ominaisuuksiltaan sopivaa, vai onko muita ajatuksia?

Voihan tuon myös irrottaa ja heftata peltilätkä siihen ja sitten taas koko komeus läjään hitsaten. Närästää vaan toi peltien hitsaaminen aivan hitosti. Ajatus on siis jättää tuo umpisuoli siihen, niin ei poliisiakaan ehkä niin kiinnostaisi lähteä koeajolle.

En vaan osaa enää hitsata kunnolla, eikä edes kiinnosta ;D
Liikennesika.

Coastside

Hehkuttaa vaikka kaasutoholla ja litistää pihdeillä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

MORPA

No ei se tommosen toimenpiteen jälkeen näytä ihan siltä miltä se näytti ennen toimenpidettä. Ajatushan oli siis, että se on päällepäin samannäköinen ennen ja jälkeen tukkimisen.

Eihän toi asiansa osaavalta ja oikeilla työkaluilla varustetulta ammattimieheltä vie kuin puolituntia, käyn kysymässä paikalliselta moottorihiomolta. Menee vaan koko mopoilusta osa ideasta pois jos joutuu ulkopuolisia tekijöitä käyttämään. Vespaheeboja tällänen saituus varmaan huvittaa, mutta ideologioita on monenlaisia :) Viideläkympillä ei kyllä paljoa mopeti merkkihuollossa hoitoa saa.

Ei näihin oikeasti voi rahaa laittaa, kuin vaan osiin joita ei itse pysty mitenkään tekemään ;D
Liikennesika.

Coastside

Miksi sitä rajoitinta ei voi poistaa kun laissa ei ole tehorajaa?
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

MORPA

No minähän olen sitä rajoitinta juuri poistamassa. Voisihan se näyttää ihan sellaiselta kuin maahantuotaessakin, niin ei olisi niin suurta mielenkiintoa lähteä kokeilemaan, kun kuitenkin on tarkoitus saada mopeti liikkumaan hieman lujempaa kuin laki sallii.

Kaksi kertaa ovat uusmopedismin aikana poliisit olleet kiinnostuneet mopostani, tai no kerran vaan. Kotariskoude tuli metikköön ihmettelee kun puliukkopiirissä oli jollain mopo, no tsekkas paperit ja katteli Agilityä sieltä ja täältä. No olihan se viritetty, mutta mua ei kiinnostanut sen puuhat, siinähän häärii, mutta mopo oli alkuperäisen näköinen ja kuski ajokunnossa ja omistajanakin. Kun ei siitä nyt päällepäin näy mitään muutoksia niin se on hyvä juttu ;) Mahdollisuudet pakenimiseen oli jo menetetty, mutta muuta oikeudellista kikkailua olisi ollut mahdollista harrastaa.

Muinaisella 90-luvullakin poliisit jahtasi mopoja, no aina poliisin nähdessä pevukasta tuppi nurin ja mettäpoluille. Ei jaksa ymmärtää miksi ne niin kovin edelleen kiinnostaa. No onhan se tavallaan hyvä että mopovarkaita seulovat, mutta muuten, no jaa ::)
Liikennesika.

-Jarkko-

Mikset vaihda hukkaportitonta käyrää?

MORPA

Lainaus käyttäjältä: -Jarkko- - 22.03.18 - klo:19:32
Mikset vaihda hukkaportitonta käyrää?

No ei tässä oikein pysty, koko putki on yhtä pätkää pakoaukosta loppuun saakka.
Liikennesika.

helkama sc-r

En tiedä minkälainen on hukkaputki, mutta sinne voisi työntää ehkä jonkun toisesta päästä ohuemmaksi viilatun tulpan sisäpuolelle, mikä jumittuu paikoilleen.

joni_k

minne tää hukkaputki oikein menee? siis pakoputkeen ja? ajattelin jos sinne toiseen päähän vois tehdä laipan tms tukkia sieltä puolelta.taikka sitten sopivan pultin ostat ja leikkaat siitä pätkän kierreosasta. sen jälkeen sikakitillä valelet ja tunget letkun tukkoon.sen jälkeen letku paikoilleen ja vola tukossa on.

A_sentaja

On myös egr-putki, joka menee ilmanputsariin alkukäyrästä, oikea hukkis on itsessään vain pätkä putkea ja tukittu päästään valmiiksi. Egr taasen hapettaa pakokaasuja palamisen tehostamiseksi ja sen tukkiminen on yhtä tyhjän kanssa.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

Eki

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 14.03.18 - klo:22:09
Miksi sitä rajoitinta ei voi poistaa kun laissa ei ole tehorajaa?
Sittenhän tehoputken pitäisi olla sallittu lisätehon tuojana, kun rajoittaa kulun kuitenkin sallittuihin lukemiin vaikkapa prikalla? :)
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

joni_k

niin laissa ei ole mutta rekisteriotteessa kyllä on.

Mökkelö

Jousikuormitteinen läppä olisi kätevä , kaasuttaessa tukkii hukkaputken  mutta muutoin sallisi virtauksen vapaasti.