Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Suzuki Burgman, 200 vai 400??

Aloittaja Kalkkaro, 06.05.14 - klo:18:43

« edellinen - seuraava »

Kalkkaro

Kertokaas mielipiteenne.
Kuukauden moposkootteriajelut ovat aiheuttaneet sen että haluttaa vaihtaa Bandiitti maxiskootteriin. Bandiitti on mun kolmas Suzuki MP ja kaikki ovat olleet perusvarmoja "työkoneita". Sen takia rupesivat kiinnostamaan Suzuki Burgman skootterit. Käsittääkseni AN 400 on ollut ohjelmistossa jo pitkään.
Onko tehty Japanissa?

MP-Maailman mukaan

http://www.mpmaailma.fi/uutinen/uudistuneet-125-ja-200-kuutioiset-suzuki-burgman-skootterit-myos-suomeen

UH 200 on valmistettu vuodesta 2002, mutta Suomeen malli tuli/tulee vasta nyt, 2014. MUTTA: UH 200:n valmistus on siirretty Espanjasta Thaimaaseen. Yhdessätoista vuodessa 125 ja 200 Burgmannia on myyty Eurooppaan 145 000 kpl. ( Mutta ovat siis noita Espanjassa tehtyjä ). Mikä lienee työn laatu Thaimaassa.

Tampereen BikeTeamissa on myynnissä AN 400 vm. 2009, ajettu 12,9 tkm. 5990e.
http://www.nettimoto.com/suzuki/burgman/1665404

Uuden UH 200 hinta on 5999e.

Kumpaa suosittelette? Tossa uudessa kakssatasessa olisi virtapistoke hanskalokerossa ja tietysti ruisku.

Entäs toi nelisatanen, onko 2009 jo ruisku? Onko virtapistoketta? Ja missä maassa tehty?

(Korjasin kirjoitusvirheet 2.4.16 klo 10:32)
400 Burgman, 09

lehtijussi

On ruiskua koneella ja pistoketta hanskalokerossa... koko paketti parasta sutsuki laatua Jaappanista. Osta vaan toi nelisatanen, saat huolettoman kaverin vuosiksi eteenpäin.

yari67

Suosittelen ehdottomasti isompaa, ettei tartte kahden vuoden päästä vaihtaa. Nälkä kasvaa syödessa. Ja ajohalut ajaessa. En tarkemmin tunne noita vehkeitä, joskus muistan kuulleeni että johonkin vanhempaan burgeriin oli iso operaatio takarenkaan vaihto, mutta jos uutta katselee niin ei haittaa sekään pariin vuoteen.
Yamaha TMax 2011
Piaggio NRG 2005
Kymco MXU 50
Derbi Senda 50
Honda monkey Z50J
ex Piaggio Zip-1997
ex Kymco Downtown 300i-2012
ex Kymco People S 250i -2010
Ex Kymco People S 200
Ex Kymco Agility 50

HiTec

Kuten allekirjoituksestakin näkyy, niin 400 Burkki on joskus ollut alla, tosin wanha kaasariversio mutta kuitenkin. Ja kaasarina en tuota voi suositella, aut.ryyppy + 1-mukinen kaasari ilman mäkistartti-mahista. No tee itse laskenta, kuinka "varma" kännistyjä tuo on syksyn kosteilla. Muutaman kerran kun on joutunut työpaikalta suuntaamaan mp-tixtexit niskassa työmatkaruuhka-junaan, niin... :-[ Ja en tiedä muutenkaan liekö tuossa yksilössä ollut muutakin vikaa, mutta aika letkulta tuo kyllä ajossakin vaikutti. Stongasta kun vähän vipautti, niin johan luikerteli :-\

No nyt on Hondan 600cc Twin PGM-FI ja vaikka tuolla on jo jonkun verran ikääkin, niin on todella ihan eri maailmasta tuo peli! :)
Suzuki GSF1250SA GT ABS -08

oskuk

Lainaus käyttäjältä: HiTec - 06.05.14 - klo:20:33

No nyt on Hondan 600cc Twin PGM-FI ja vaikka tuolla on jo jonkun verran ikääkin, niin on todella ihan eri maailmasta tuo peli! :)

Oliskos Sun suositus 6000e:n rahatukolle tämä? ;-)
http://www.nettimoto.com/honda/silver-wing/1678515

lehtijussi

Wanhaa Burkeria ei voi verrata nykyaikaiseen -09 Burgmaniin. Sama nimi ja valmistaja, mutta aivan eri vehkeet... Itselläni oli -09 uutena ostettu burkeri (tosin mallivuosi oli -07) Ei pahaa sanottavaa. Vaikka nykyinen -12 Kymco Xciting on selvästi parempi ajaa kun Suitsa, ikävä on sutsutinta. :-*

Toi Oskukoon linkkaama Honda on sitten kyllä sellainen mikä kannattais ehdottomasti ottaa harkintaan. Saiskohan sen vaihdettua tohon Kymcoon...

fudeisti

Hitec, minkä vuotinen se sun huono Burgeri oli? Oon hieromassa vaihtokauppoja 400 cm3 Burgeriin vm. 2002. Onko se ihan surkea?

HiTec

Lainaus käyttäjältä: oskuk - 06.05.14 - klo:20:38
Oliskos Sun suositus 6000e:n rahatukolle tämä? ;-)
Ei paha, touring-pleksillä, ABS-jarruilla ja Hondan maalatulla takalaukulla :) Malli itsessäänhän ei ole juuri muuttunut sitten ensiesittelynsä -01, ABS tuli vaikioksi ja pientä hienosäätöä toki, mutta ei mitään selkeää = varsin hyvin onnistunut malli siis :D Itse maksoin omastani tosin vain n. 1/3 tuosta, mutta onhan se hieman wanhempikin ja ilman ABS:ia ;)

Lainaus käyttäjältä: lehtijussi - 06.05.14 - klo:21:05
Wanhaa Burkeria ei voi verrata nykyaikaiseen -09 Burgmaniin.
No onneksi ei ;D Kaikki kun ei vain osaa tehdä kuin Honda, laakista erinomainen niin ei tartte myöhemmin fiksailla ;)

Lainaus käyttäjältä: fudeisti - 06.05.14 - klo:21:19
Hitec, minkä vuotinen se sun huono Burgeri oli? Oon hieromassa vaihtokauppoja 400 cm3 Burgeriin vm. 2002. Onko se ihan surkea?
Tuossa allekirjoituksessahan se lukee :o Mutta siis kannattaa ehdottomasti ottaa se uudempi runkomalli, jossa penkin alla tavaratilakin on käyttökelpoisempi, tuossa wanhassa se on lyhyt, leveä ja matala, uudemmassa tavaratila yltää takavaloihin saakka ja on selvästi syvempi. Myös keulailme ja takavalot saivat tuossa muutuksessa pienen kasvojen kohotuksen. Toki vielä jos rahkeet riittää ruiskuun, niin aina parempi. Tähän hätään en nyt vain muista noita mallivuosia, milloin noita muutoksia Burkkiin täsmälleen tuli, mutta esim. nettimoton ilmoituksia kahlaamalla se varmasti selviää nopeasti 8)
Suzuki GSF1250SA GT ABS -08

fudeisti

#8
Mulla on käsitys, että 2002 olis juuri vaihtunut, mutta enpä tiedä tuosta kyseisetä onko malliltaan 2002 vai 2001. Sen verran huono kuva netissä, että ei saa selvää. Katsopa nettimotosta 2002 Burgman Haapajärvi, ei siellä oo ku yksi. Siis Pohjois-Pohjanmaa. Siis tämä: http://www.nettimoto.com/suzuki/an/1666570

HiTec

#9
Tuossa aika kattava mallilista Burgman 400:sta http://www.suzukicycles.org/Burgman-series/AN400-Burgman.shtml :)

Lyhyesti tuon linkittämäni sivun perusteella: Tuo mainitsemani runkouudistus tuli 2001 ja ruisku 2003 8)
Suzuki GSF1250SA GT ABS -08

pugt200

Jos ei ole pakko olla Suzuki, niin alla vähemmän ajettuja ja samassa hintaluokassa.

http://www.nettimoto.com/piaggio/x8/1643313
http://www.nettimoto.com/piaggio/x8/1681354

HiTec

Tämä nyt on vain ihan henk.koht. mielipide, mutta X8:n (vai olikohan X-Evo) koeajaneena ei noita kyllä voi verratakaan Burgmaniin, Silverwingiin tai edes X10:iin. Nämä 3 edustaa kunnon maxi-skoden low rider linjaa ja X8:n selässä tunne on kuin kamelilla ratsastaisi ;) lyhyt ja korkea = ei ainakaan allekirjoittaneen makuun pätkääkään :-\
Suzuki GSF1250SA GT ABS -08

pugt200

Makuja on monia. X8/Xevo on loistava kaupungissa ja matkalla, ainakin 175-180 cm kuskille. Sillä pysyy helposti motojen mukana ja tavaraa kulkee 57 litraa penkin alla. Jos itse hankkisin maxin, niin 20 tkm ajettu italilainen kyllä voittaisi 50 tkm ajetun japsin.

HiTec

Lainaus käyttäjältä: pugt200 - 07.05.14 - klo:08:12
Sillä pysyy helposti motojen mukana ja tavaraa kulkee 57 litraa penkin alla.

Motojen mukana kulkee millä tahansa muullakin 400cc ihan helposti, jotkut jopa pienemmillä enkä X8:n tehoja nyt kyseenalaistanutkaan. Ja tosiaan tuo pitkä tavaratila, kaukkarilla ja kahdella luukulla on yksi tuon mallin ehdottomista plussista :) Ja mitä tulee tekniikkaan, niin Piaggion moottoriyksiköitä, eri versioissaan on käytetty jo maailman sivu vaikka minkä skodelogon alla = ihan surkea tuo ei voi mitenkään olla ja osatarjontaa, huolto-osaamista, käyttäjäkuntaa, forum-neuvoja... varmasti riittää 8)

Ja tuohon makumieltymykseen, niin itse 196cm/100kg pitkäkoipisena rohjakkeena kun maxiin vääntäydyn, niin kyllä tuo Burgin 400 on ollut ehdotttomasti "antelian" kuskin tilojensa suhteen. Wingikään ei ole kaukana, mutta kuitenkin on pikkasen lyhyempi polvitilaltaan ja X10 tulee seuraavana. Mutta nämä allekirjoittaneen ruhon mitat ovat aiheuttaneet monta muutakin mutkaa kautta aikain, niin 2- kuin 4-pyöräisten hankinnoissa- Jopa kokonaisia autojen vuosikertoja olen siksi joutunut jättämään väliin, esim. Peugeot ja Citroën 2000-luvun alkumallit tai saman iän 500-sarjan BMW, tai..., kun ei vaan jalat mahdu niin ei mahdu :-\
Suzuki GSF1250SA GT ABS -08

fudeisti

#14
Lainaus käyttäjältä: pugt200 - 07.05.14 - klo:07:21
Jos ei ole pakko olla Suzuki, niin alla vähemmän ajettuja ja samassa hintaluokassa.

http://www.nettimoto.com/piaggio/x8/1643313
http://www.nettimoto.com/piaggio/x8/1681354

Oon kyllä nämäkin katsonut. Toholammen miehelle ei vaihdokki kelvannut ja Sipoo on liian kaukana. Tuohon 50 tkm ajettuun Suzukiin on tehty koneremontti  10 tkm sitten ja hihnat ja muut kuluvat osat vaihdettu, niin pitäisi olla kilometreistä huolimatta kunnossa. Paitsi startista oli mennyt hiilet ja menen koeajolle, kunhan myyjä saa startin kuntoon. Kokonaan eri asia sitten jos saan Symin suoraan myytyä. Sitten on paljon enemmän mahdollisuuksia.
Ja kyllä tuo Haapajärven pyörä on uudempaa mallia onneksi.